اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع امور صنفی کهگیلویه خبر داد

پرونده‌سازی برای 97 صنف متخلف کهگیلویه از ابتدای سال تاکنون

رئیس مجمع امور صنفی کهگیلویه گفت: پرونده‌سازی برای 97 صنف متخلف کهگیلویه از ابتدای سال تاکنون صورت گرفت.

پرونده‌سازی برای 97 صنف متخلف کهگیلویه از ابتدای سال تاکنون

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، در ایام تعطیلات نوروزی و در پی ورود مسافران و گردشگران به شهرستان، برخی فروشندگان سودجو قیمت‌ها را افزایش داده و نظم بازار را بر هم می‌زنند.

طبیعی است که هر گردشگری ضمن بازدید از مناطق دیدنی، خرید سوغاتی را نیز در دستور کار دارد در همین راستا نیاز به کنترل بازار و جلوگیری از بروز تخلفات در حوزه اصناف توسط مأمورین گشت مجمع امور صنفی به شدت احساس می‌شود.

عین‌الله اخوان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه با بیان اینکه مأموران این مجمع همه روزه در نقاط مختلف شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و لنده بازار را رصد می‌کنند، اظهار داشت: با هدف حمایت از حقوق مصرف کننده و به منظور کنترل قیمت برخی اقلام غذایی و تنظیم بازار، گشت مجمع امور صنفی در ایام نوروز به صورت روزانه صورت می‌گیرد.

رئیس مجمع امور صنفی کهگیلویه گفت: در هفته اول نوروز، مأمورین کنترل بازار در بازرسی‌های به عمل آورده تعداد 97 صنف متخلف را شناسایی و برای آنان پرونده تخلف صادر کردند.

وی قیمت اقلام تخلف را بالغ بر 12 میلیون ریال برآورد کرد و ابراز داشت: بالا بردن قیمت‌ها و عدم واقع‌نگری در تعیین سقف قیمت مهم‌ترین جرم موارد متخلف شمرده می‌شود.

اخوان حضور پر رنگ گشت اصناف در ایام نوروز را باعث کشف تخلفات و کنترل بازار خواند و گفت: این موارد تنها در شش روز اول سال مورد پرونده‌سازی قرار گرفته‌اند و گشت این مجمع تا پایان تعطیلات نوروزی به طور مداوم انجام می‌گیرد.

اخوان در ادامه خاطرنشان کرد: در این میان نظارت و بازرسی واحدهای صنفی فروش میوه و تره‌بار، آجیل و خشکبار و نیز شیرینی فروشی به صورت ویژه دنبال می‌شود.

این مسئول حوزه صنفی با تأکید بر اینکه بازرسی و نظارت بر چگونگی عرضه،‌ فروش و نحوه ارائه خدمات واحد‌های تولیدی و خدماتی در این ایام جزو اقدامات اصلی است، عنوان کرد: تخلفات مکشوفه در این مدت در حوزه میوه فروشی، پوشاک و آرایشگاه بوده و برای آنان پرونده تخلف صادر شده است.

رئیس مجمع امور صنفی با اشاره به اینکه هر فروشنده‌ای به نوعی معرف فرهنگ مردم شهر جلوه‌نمایی می‌کند و باید خود را موظف به تنظیم بازار بداند از مردم خواست هرگونه تخلف و گرانفروشی در حوزه اصناف را با شماره 124 به مجمع امور صنفی گزارش دهند.

وی تأکید کرد: هرگونه تأخیر در ارائه گزارش متخلفان و سهل‌انگاری در این زمینه باعث تضییع حقوق مصرف کننده می‌شود و چنان ‌چه تخلفات را با ما در میان بگذارند در اسرع وقت نسبت به بازرسی و برخورد قانونی اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/82016/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول