اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

همنشینی با گردشگران و هلال سرخ در مازندران

یکی از اقدامات مؤثر جمعیت هلال احمر که همه ساله در آغازین روزهای سال جدید در قالب طرحی سراسری به اجرا گذشته می‌شود، پروژه راهنمایی مسافران نوروزی است ‌که با مشارکت مجموعه کثیری از جوانان نیک سیرت و پرتلاش اجرایی می‌شود.

همنشینی با گردشگران و هلال سرخ در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، بی‌تردید تأمل در چرایی خستگی‌ناپذیری انسان‌های وارسته‌ای که در زیر پرچمی سفید به شوق زدودن آلام بشری و تمهید شرایطی مطلوب برای زندگی همنوعان و صیانت از کرامت الهی آنان شب و روز نمی‌شناسند، می‌تواند افق جدیدی را فراروی انسان‌ها بگشاید و فلسفه زندگی را به درستی تفسیر کند.

واقعیت این است که آنچه امروزه در قالب فعالیت‌ها و خدمات بشردوستانه جمعیت هلال احمر ارائه می‌شود، محصول مجاهدت، ایثار و تلاش صادقانه مجموعه‌ای از انسان‌های پاک سرشت و بلندهمتی است که وجودشان کانون تبلور عشق و احساس مقدس بشردوستی است.

این یک واقعیت غیرقابل انکار است که «هلال احمری‌ها عاشق‌اند»، عاشق خدا و عاشق اشرف مخلوقاتش. آنها نمی‌توانند نابسامانی و سردرگمی عزیزترین آفریده‌های خدا را ببینند و بی‌تفاوت بنشینند.

اعضای این تشکیلات مردم‌نهاد به مهربانی می‌اندیشند و آرمان بزرگ آنان صلح و عدالت است. آنها به اعتقاد بسیاری از شهروندان، فرشتگان نجات در هنگامه نیاز همنوعان هستند.

یکی از اقدامات خوب و مؤثر جمعیت هلال احمر که همه ساله در آغازین روزهای سال جدید در قالب طرحی سراسری به اجرا گذشته می‌شود، پروژه راهنمایی مسافران نوروزی است ‌که با مشارکت مجموعه کثیری از جوانان نیک سیرت و پرتلاش اجرایی می‌شود و هدف نهایی در این طرح، تمهید شرایطی آرام و ایمن برای مسافران و میهمانانی است که به استان‌های مختلف سفر می‌کنند.

همچنین به موازات این پروژه، طرح دیگری هم با عنوان امداد و نجات جاده‌ای با استفاده از تمامی امکانات امدادی جمعیت هلال احمر به اجرا در می‌آید که هدف اصلی این طرح نیز ارائه کمک‌های اولیه و امدادرسانی به حادثه‌دیدگان و مصدومان حوادث مختلف به ویژه سوانح رانندگی در محورهای مواصلاتی است.

استان مازندران که به واسطه جاذبه‌های منحصر به فرد طبیعی یکی از قطب‌های قوی گردشگری در ایران بزرگ است، همه ساله در ایام نوروز میزبان حداقل 15 میلیون مسافری است که از تمام نقاط میهن اسلامی به این استان سرسبز سفر می‌کنند.

براین اساس، جمعیت هلال احمر مازندران در راستای سیاست‌های ابلاغی جمعیت مرکز با بسیج تمام امکانات در دو حوزه امداد و نجات و معاونت جوانان به استقبال بهار و میهمانان نوروزی استان می‌رود که در طرح راهنمایی مسافران نوروزی برپایی 40 پست و در قالب طرح امداد و نجات جاده‌ای نیز تجهیز 33 پایگاه ثابت، پست سیار و موقت نمونه‌هایی از اقدامات گسترده این جمعیت است که با هدف فراهم‌سازی شرایطی مناسب و مطلوب برای پذیرایی شایسته از میهمانان نوروزی استان به اجرا درآمده است.

به منظور دریافت دیدگاه‌های مسافران و میهمانان نوروزی استان مناسب دیدیم از دیدگاه‌های مراجعان به یکی از پست‌های راهنمایی مسافران نوروزی در مدخل ورودی شهر ساری گزارشی تهیه کنیم.

 

اقدامات گسترده هلال احمر تحسین برانگیز است

زهرا محمدی یکی از میهمانان همدانی استان مازندران است که برای دریافت اطلاعات مورد نیاز خود به این پست راهنمایی مسافران نوروزی مراجعه کرده است.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد ضرورت اجرای طرح راهنمایی مسافران نوروزی از سوی جمعیت هلال احمر گفت: اقدامات گسترده جمعیت هلال احمر در تمام ایام سال به ویژه در ایام نوروز قابل تحسین است.

وی افزود: در تمام طول مسیر و در مبادی ورودی شهرها، ‌پایگاه‌ها، کانکس‌ها و چادرهای مربوط به جمعیت هلال احمر به چشم می‌خورد که این وضعیت نشان‌دهنده برنامه‌ریزی درست و استفاده از همه ظرفیت‌ها برای اجرای این طرح‌ها و ارائه خدمت به شهروندان است.

این میهمان همدانی گفت: یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌ها در فرآیند ارائه خدمت به مردم، برخورد توأم با ادب و احترام جوانان هلال احمری است که واقعاً شایسته تقدیر است.

وی در مورد علت مراجعه خود به پست راهنمایی مسافران نوروزی یادآور شد: ‌اطلاعاتی درباره اماکن تاریخی، اقامتی و مناطق سیاحتی استان مازندران می‌خواستم که در قالب بروشورها و ویژه‌نامه بسیار خوبی که جمعیت هلال احمر مازندران تهیه کرده در اختیارم قرار گرفت.

رضا حافظی، کارمند ثبت احوال یزد دیگر میهمان نوروزی استان مازندران است که برای اقامه نماز به خیمه نماز ایجاد شده در کنار این پست مراجعه کرده است.

وی با تقدیر از تلاش جمعیت هلال احمر استان گفت: ‌ابتکار برپایی خیمه‌های نماز اقدام بسیار پسندیده‌ای بود که در کنار پست‌های راهنمایی مسافران نوروزی ایجاد شد.

این مسافر مازندران همچنین در مورد کیفیت ارائه خدمات به مراجعان پست‌های راهنمایی مسافران ادامه داد: ‌خدا به همه این جوانان توفیق دهد که در این ایام نوروز که همه در حال تفریح و سیاحت هستند، مشغول خدمت به مردم‌اند.

وی خاطرنشان کرد: می‌دانم هلال احمری‌ها به ازای خدماتی که ارائه می‌دهند، هیچ چشمداشت مادی ندارند، اما مطمئن هستم اجرشان نزد خداوند محفوظ خواهد ماند.

این مسافر همچنین حضور هلال احمر را در طول محورهای مواصلاتی استان چشمگیر توصیف کرد و افزود: من هر سال در ایام نوروز به مازندران می‌آیم، به نظرم امسال حضور هلال احمر پررنگ‌تر شده است.

حسین رضایی از تهران دیگر میهمانی است که به پست راهنمایی مسافرین نوروزی مراجعه کرد.

وی با مطلوب توصیف کردن حضور جمعیت هلال احمر در طول محورهای مواصلاتی و مبادی ورودی شهرها اظهار داشت: به نظرم طرح راهنمایی مسافران نوروزی یکی از بهترین طرح‌هایی است که از سوی جمعیت هلال احمر به اجرا درمی‌آید، چراکه این کار در تسهیل فرآیند سفر و بهره‌وری بهینه از اوقات فراغت نوروز بسیار مؤثر است.

وی ادامه داد: با کارکردهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر آشنایی کامل دارم و به درستی می‌دانم که خدمات جمعیت هلال احمر بسیار متنوع و گسترده است، با این وجود متأسفانه در رسانه‌ها کمتر به آن پرداخته شده است.

این میهمان تهرانی گفت: مطمئنم مردم به درستی قدردان تلاش‌های ارزنده و بی‌شائبه پرسنل خدوم جمعیت هلال احمر هستند؛ البته برخورد مؤدبانه و متواضعانه جوان‌ها و نوجوانان مستقر در پست‌های راهنمایی مسافران نوروزی خود نکته قابل توجهی است.

محمدرضا موسوی 45 ساله از تبریز نیز با بیان اینکه وجود پایگاه‌های هلال احمر با پرچم سفید اساساً باعث اطمینان خاطر هر ناظر و بیننده می‌شود، گفت: حضور جمعیت هلال احمر در طول مسیر سفر بسیار چشمگیر بوده است.

وی همچنین در پاسخ به سئوالی در خصوص میزان آشنایی با ماهیت فعالیت‌های هلال احمر در مناسبت‌های مختلف از جمله نوروز افزود: امسال تبلیغات محیطی و چاپ بروشورهای اطلاع‌رسانی، پخش برنامه‌های متنوع در خصوص طرح‌های نوروزی جمعیت هلال احمر از طریق شبکه‌های مختلف صدا و سیما نیز بسیار مطلوب بوده است.

موسوی اذعان داشت: متأسفانه هنوز بسیاری از مردم اطلاعات کامل و جامعی از کارکردهای متنوع جمعیت هلال احمر ندارند؛ از این رو ضروری است عرصه‌های مختلف خدمت‌رسانی این تشکیلات عام‌المنفعه به مردم معرفی و همچنین چگونگی ورود شهروندان به عنوان داوطلب به این سازمان تبیین شود.

تمهیدات گسترده هلال احمر مازندران برای نوروز 92

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران نیز در گفت‌وگو با فارس با تبریک سال نو به تمام هم‌میهمانان نوروزی استان، امدادگران و جوانان عضو جمعیت هلال احمر گفت: امسال جمعیت هلال احمر در راستای اجرای طرح امداد و نجات نوروزی 33 پایگاه و پست ثابت و سیار امداد و نجات و 40 پست راهنمایی مسافران را تدارک و تجهیز کرده است تا شرایط مطلوبی را برای میهمانان استان فراهم کند.

مهدی ولی‌پور افزود: در طرح امداد و نجات جاده‌ای علاوه براین 12 پست موقت مجهز به موتورسیکلت، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس پیشرفته، دو دستگاه خودروی چندمنظوره آرگو و مرکز امداد هوایی مجهز به یک فروند بالگرد امدادی نیز مشارکت دارند تا به فوریت‌های امدادی میهمانان نوروزی استان در اسرع وقت پاسخ داده شود.

مدیرعامل هلال احمر مازندران بیان داشت: در طرح امداد و نجات نوروزی حدود 2 هزار نفر از امدادگر و نجاتگر آموزش‌دیده و 200 نفر از پرسنل جمعیت استان و همچنین در طرح راهنمایی مسافران نوروزی نیز بیش از یک هزار نفر روز از جوانان عضو جمعیت هلال احمر مشارکت فعال دارند.

ولی‌پور گفت: 33 دستگاه آمبولانس، 10 دستگاه خودروی نجات و 30 دستگاه خودروی کمک‌دار امدادی در اجرای طرح امداد و نجات جاده‌ای بکارگیری شده‌اند تا خدمت‌رسانی به مسافران و میهمانان نوروزی استان در کمترین زمان ممکن با بهترین کیفیت انجام پذیرد.

وی افزود: امسال 40 خیمه نماز نیز به منظور تمهید شرایطی مطلوب برای اقامه نماز میهمانان و گردشگران در کنار پست‌های راهنمایی مسافران نوروزی برپا شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران ارائه بسته‌های مواد غذایی، آب معدنی، ‌بروشور و بسته‌های اطلاع‌رسانی، آموزشی و همچنین انجام تست رایگان قند خون و تعیین فشار، برپایی کلبه‌های آموزشی و سرگرمی ویژه کودک با عنوان «دوستدار کودک» را از دیگر خدمات قابل ارائه در پست‌های راهنمایی مسافران نوروزی عنوان کرد و گفت: سال گذشته بیش از یک میلیون نفر از خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر استان بهره‌مند شدند.

ولی‌پور با تأکید بر نقش محوری جمعیت هلال احمر در فرآیند اجرای عملیات‌های امداد و نجات و صیانت از کرامت انسانی گفت: نگاهی به نیازهای روزافزون جوامع انسانی به خدمات و کمک‌های اضطراری نشان می‌دهد که نقش و جایگاه جمعیت هلال احمر تا چه میزان حیاتی و نجات‌بخش است که البته این وضعیت مایه مباهات و باعث افتخار همه کسانی است که جمعیت هلال احمر را کانونی برای خدمت‌رسانی بی‌منت به همنوعان برگزیدند.

به گفته وی، طرح امداد و نجات نوروزی جمعیت هلال احمر مازندران که از 24 اسفند و طرح راهنمایی مسافران که از 28 اسفند آغاز شده تا 15 فروردین ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مازندران گفت: مازندران با توجه به موقعیت طبیعی و جاذبه‌های بی‌نظیر خدادادی همه ساله در فصول مختلف به ویژه در ایام نوروز و تابستان میزبان میهمانان و گردشگران بسیاری است که ارائه خدمات مورد نیاز آنان رسالت خطیر همه دستگاه‌های اجرایی است و جمعیت هلال احمر نیز بر حسب مأموریت ذاتی خود به عنوان یکی از اعضای مهم ستاد تسهیلات سفر با تمام ظرفیت اجرایی و عملیاتی در این عرصه حضور دارد.

وی تصریح کرد: خدمات جمعیت هلال احمر تنها منوط به نوروز یا تابستان نیست؛ بلکه واقعیت این است که هلال احمر مازندران با توجه به میزبانی همیشگی از میلیون‌ها گردشگر، در تمام طول سال آماده ارائه خدمات موردنیاز هموطنان است.

ولی‌پور یادآور شد: استان مازندران 3 میلیون نفر جمعیت دارد و همه ساله در ایام نوروز میزبان بیش از 15 میلیون نفر گردشگر است.

گزارش از کوروش غفاری‌چراتی

انتهای پیام/86011/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول