اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محسن رضایی:

حقیقت اقتصاد ایران قربانی بحث‌های جناحی نشود

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: نباید اجازه دهیم اقتصاد کشور در کوران بحث‌های جناحی آسیب ببیند.

حقیقت اقتصاد ایران قربانی بحث‌های جناحی نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، همایش بزرگ"حماسه اقتصادی، حماسه سیاسی" ظهر امروز با حضور گروه‌ها و ‌اقشار مختلف مردم ‌شهرستان کهگیلویه در مسجد امام صادق (ع) دهدشت بر‌گزار شد.

محسن رضایی در جمع شرکت‌کنندگان در همایش با تبریک سال نو به مردم قهرمان و بی‌ادعای کهگیلویه، مردم سلحشور این شهرستان را به گواه تاریخ، انسان‌هایی شجاع، فداکار و بی‌ادعا خواند و اظهار داشت: دلاور مردان و شیر زنان غیور کهگیلویه علی‌رغم وفاداری به نظام و انقلاب و تقدیم هزاران مرد بی‌ادعا در جبهه نبرد، هم‌چنان گمنام‌اند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در تمجید از جوانان کهگیلویه‌ آنان را با غیرت، شجاع، مخلص و وفادار دانست و گفت: ممکن است عده‌ای نشناسند اما من رشادت‌‌ها و فداکاری شما را دیده‌ام و بر غیرت مردانه همه شما درود می‌فرستم.

رضایی خود را منتسب به قوم لر دانست و به لر بودن خود افتخار کرد و از فرصت پیش آمده جهت حضور در کنار هم‌تباران در کهگیلویه ابراز خوشحالی کرد و اذعان داشت: امروز رسم صله رحم را در میان شما به ‌جای آوردم.

وی با اشاره به حضور چشمگیر جوانان این شهرستان در جبهه حق علیه باطل در هشت سال دفاع مقدس، اوضاع فعلی کشور ‌و عرصه اقتصادی موجود را نیازمند اتحاد و همدلی همه دانست و تصریح کرد: زمانی جهاد از لوله تفنگ بیرون می‌آمد و سلاح ما برنو بود و امروز  همه ما باید با ذهن، ‌فکر و نوک قلم‌ در عرصه جنگ وارد شویم و‌ جلوی هجمه‌های عظیم دشمن قرار بگیریم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، تحریم اقتصادی را جنگی بزرگ خواند که نیازمند جهاد اکبر است و ابراز داشت: ظهور بیرونی جهاد اکبر در نبودن فقر و گرانی تبلور پیدا می‌کند.

رضایی با‌ بیان‌ اینکه فقر‌، بیکاری و گرانی زمان قبل از انقلاب هم بوده، اذعان داشت: اگر تحریم هم نمی‌شدیم آثار به جا مانده از طاغوت در فرهنگ و اقتصاد ما جنگ بزرگی بود.

وی با برشمردن دلایل بروز تحریم در کشور،‌ ضعف را مهم‌ترین دلیل تحریم اقتصادی ما دانست و با اشاره به اقتصاد چین در مقابل جنگ ارزی 40 ساله با آمریکا گفت:  آمریکا چون احساس کرد ایران ضعیف است بر اقتصاد ما سخت گرفت.

رضایی مشکل اقتصاد کشور را فراتر از سوء‌ مدیریت خواند و گفت: نباید با بحث‌های جناحی حقیقت اقتصاد ایران فراموش شود و کشور نیاز به همدلی همه گروه‌ها دارد.

وی با نقل ضرب‌المثلی از لرها که می‌گویند"جنگی بر‌مال داریم و جنگی به کوه" شرایط فعلی کشور را بستن تفنگ بر دوش و عازم کوه شدن تعبیر کرد و بیان داشت: اشکالات اساسی در اقتصاد ایران هست که تا حل نشوند اتفاق خاصی رخ نمی دهد و وضع اقتصادی به همین منوال خواهد بود.

انتهای پیام/82016/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول