اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نهمین روز تعطیلات نوروزی انجام شد

بازدید استاندار همدان از ستاد تسهیلات نوروزی استان

استاندار همدان و معاون سیاسی امنیتی استاندار از ستادهای اسکان و دبیرخانه مرکزی تسهیلات نوروزی استان بازدید کرد.

بازدید استاندار همدان از ستاد تسهیلات نوروزی استان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌محمد آزاد استاندار، علیرضا قاسمی‌فرزاد معاون سیاسی امنیتی استاندار، حسن قهرمانی مطلق فرماندار، علیرضا ایزدی مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان از دو ستاد مرکزی و اسکان و اطلاع‌رسانی تسهیلات نوروزی استان بازدید و از مراحل پذیرش و راهنمایی مسافران نوروزی دیدن کردند.

در این بازدید سه ساعته هیئت همراه ابتدای با حضور در یادمان عین‌القضات همدانی که به عنوان ستاد اطلاع‌رسانی و اسکان مسافرانی نوروزی به میزبانی شهرداری همدان تعیین شده با مراحل حضور مسافران و نحوه ارجاع به اماکن اقامتی آشنا شدند.

سیدمسعود عسگریان شهرداری همدان به عنوان رئیس ستاد اسکان و اطلاع‌رسانی تسهیلات نوروزی استان با ارائه گزارشی در مورد نحوه کار همکاران این ستاد گفت: ستاد اسکان برای نخستین بار در محل یادمان بسیار شکیل عین‌القضات همدانی برپا شده و موقعیت مکانی این بنا باعث شده تا مسافران بهتر و راحت‌تر با استفاده از تابلوهای راهنما که از مبادی ورودی شهر نصب شده به راحتی به این مکان دسترسی پیدا کنند.

وی افزود: مسافران و میهمانانی که در این ستاد پذیرش می‌شوند در بدو ورود ضمن اخذ اطلاعات آماری مبنی بر تعداد نفرات و شهر مبدأ و میزان اقامت در شهر و یا استان همدان، نقشه‌های راهنما، بروشورهای تبلیغات اماکن و جاذبه‌های دیدنی همدان و همچنین کتابچه‌های آموزش نکات شهروندی را دریافت می‌کنند.

عسگریان یادآور شد: نمایندگان شهرداری، آموزش و پرورش، جوانان هلال‌ احمر، جامعه هتل‌داران و همچنین انجمن مهمان‌پذیر و مسافرخانه‌ها بر حسب سلیقه و تقاضای مسافران جهت اسکان اطلاعات لازم را ارائه می‌کنند و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده همه امکانات برای اقامت در سطوح مختلف آماده شده و در اختیار میهمانان نوروزی قرار می‌گیرد.

رئیس ستاد اسکان و اطلاع‌رسانی تسهیلات نوروزی استان یادآور شد: ستاد اسکان شهرداری همدان از ساعت 8 تا 24 به صورت یکسره برای خدمات‌رسانی مسافران عزیز آماده به کار و تا پایان 16 فروردین ماه در خدمت میهمانان نوروزی است.

در ادامه این بازدید هیئت همراه با حضور در مقبره حکیم هزاره‌ها بوعلی سینا و دبیرخانه مرکزی ستاد تسهیلات نوروزی استان، ضمن دیدار با اعضای این ستاد با نحوه کار این ستاد و جمع‌آوری و پالایش آمارهای بازدید، ورود مسافرانی نوروزی در سطح استان آشنا شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری همدان که به عنوان دبیر ستاد تسهیلات نوروزی استان مشغول به فعالیت است گزارشی از روند اجرایی کلیه دستگاه‌های دست‌اندرکار این ستاد ارائه کرد و گفت: دبیرخانه ستاد تسهیلات نوروزی از 28 اسفند به صورت تمام وقت در خدمت مسافرانی که همدان را برای سفر نوروزی خود انتخاب کردند بوده و با همکاری تمام دستگاه‌های عضو ستاد تسهیلات نوروزی سعی شده بهترین خدمات برای گردشگران محیا شود.

علیرضا ایزدی اذعان کرد: از ابتدای سفرهای نوروزی 92 همه اماکنی که به نوعی با گردشگران و میهمانان نوروزی در ارتباط هستند در طرح نظارتی مورد بازدید کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی استان قرار گرفته و در صورت وجود مشکلات طبق ضوابط جاری با آنان برخورد شد.

وی اضافه کرد: در این زمینه از 320 بازدید نظارتی در سطح استان انجام شده که در بازدید‌های به عمل آمده به واحدهای متخلف تذکر و اخطار کتبی، یک‌ واحد رستوران بین ‌راهی تعطیل و چند واحد صنفی به دلیل خدمات مطلوب و برخورد مناسب با گردشگران با نصب پلاکارد مورد تشویق قرار گرفتند.

دبیر ستاد تسهیلات نوروزی استان در ادامه با اشاره به رشد قابل توجه گردشگران داخلی و خارجی در نوروز 92 بیان داشت: تا پایان روز هشتم فروردین ماه بیش از 430 هزار نفر از اماکن و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی سطح استان بازدید کردند که این رقم مربوط به نقاطی است که مسافرانی با خرید بلیت وارد مجموعه‌های زیر پوشش میراث فرهنگی استان می‌شوند.

ایزدی با اشاره به اجرای برنامه‌های مذهبی در ایام فاطمیه خاطرنشان کرد: پیش از تحویل سال برنامه‌های فرهنگی هنری و شادی با حضور هنرمندان همدانی در نظر گرفته شده بود اما به دلیل تقارن ایام شهادت مظلومانه حضرت فاطمه زهرا(س) با نوروز 92 با هماهنگی‌‌های انجام شده از چهارم فروردین برنامه‌ها شکل معنوی به خود گرفته که در این ارتباط برگزاری زیارت عاشورا و همچنین پذیرایی از مسافران با چای و خرما در مبادی ورودی شهرستان‌ها و توزیع آش نذری توسط جامعه هتلداران استان از جمله این برنامه‌هاست.

 

در استان همدان 11 هتل درجه یک تا چهار ستاره با ظرفیت یک هزار تختخواب به نام‌های یاس، مرمر، بوعلی، آزادی، باباطاهر و هتل آپارتمان خاتم در سطح شهر همدان، هتل نهاوند در شهرستان نهاوند، هتل سینا در شهر لالجین، هتل ملت در شهرستان فامنین و همچنین مهمانسرای گردشگری علیصدر در مجتمع غار علیصدر و همچنین 19 مهمانپذیر و مسافرخانه در سطوح مختلف با ظرفیت 730 تخت‌خواب آماده پذیرایی از مسافران نوروزی و همچنین در تمام فصول سال هستند.

استان همدان دارای یک‌ هزار و 830 اثر تاریخی، فرهنگی و طبیعی است که حدود 900 مورد از آن‌ها ثبت جهانی شده است.

انتهای پیام/89020/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول