اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گلستان ایران کوچک، بهشت مسافران نوروزی - 150

صباغیان: جشنواره لباس‌های بومی و محلی در «ترجنلی» گلستان برگزار شد

رئیس ستاد تسهیلات و نظارت بر سفرهای نوروزی شهرستان گالیکش گفت: امروز جشنواره لباس‌های بومی و محلی، غذاهای سنتی و صنایع‌دستی در روستای «ترجنلی» بخش «لوه» این شهرستان برگزار شد.

صباغیان: جشنواره لباس‌های بومی و محلی در «ترجنلی» گلستان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رحمان صباغبان بعدازظهر امروز در جمع اعضای ستاد تسهیلات و نظارت بر سفرهای نوروزی شهرستان گالیکش با بیان اینکه کمیته گردشگری روستای «ترجنلی» این جشنواره را در حاشیه جاده بین‌المللی و با حضور گسترده روستاییان و مسافران نوروزی برگزار کرد، اظهار داشت: در این جشنواره انواع لباس‌های بومی و محلی، غذاهای سنتی و صنایع‌دستی اهالی روستا در معرض دید عموم قرار گرفت.

گالیکش رنگین کمان اقوام و مذاهب است

فرماندار گالیکش غذاهای سنتی روستاهای این شهرستان را شامل «ترجنلی»، «چکدرمه»، «غایش» (آش رشته)، «بورک» (نوعی آش خمیر) و انواع شیرینی‌جات برشمرد و ادامه داد: صنایع دستی روستاهای گالیکش شامل گلیم طرح‌دار برای پوشش عروس و داماد، چوخه برای پوشش چوپانان، جوراب‌‌های پشمی، کلاه زینتی برای مردان و عروس‌ها هستند.

وی، اهداف برگزاری جشنواره غذاهای سنتی، لباس‌های بومی و محلی و صنایع‌دستی ویژه نوروز در روستای «ترجنلی» گالیکش را معرفی این منطقه از نظر تنوع قومیت‌ها، تنوع آداب، رسوم و سنن و معرفی جاذبه‌های گردشگری این منطقه ذکر کرد. 

رئیس ستاد تسهیلات و نظارت بر سفرهای نوروزی شهرستان گالیکش با بیان اینکه قومیت‌های مختلف اعم از شیعه و سنی در روستای «ترجنلی» سکونت دارند، خاطرنشان کرد: بافت جمعیتی این روستا ترکیبی از ترکمن، سیستانی، بلوچ و فارس است.

صباغیان عنوان کرد: ترجنلی نمادی از رنگین‌کمان اقوام و مذاهب در شهرستان گالیکش و حتی استان گلستان و نماد همزیستی مسالمت‌آمیز بین آنها محسوب می‌شود.   

به گفته وی، به لطف الهی و با همت مسئولان و اقوام و مذاهب ساکن در گالیکش، این شهرستان ضریب امنیتی خوبی داشته و از زمان آغاز سفرهای نوروزی تاکنون مورد خاص امنیتی نیز گزارش نشده است.

لازم به یادآوری است؛ بخش لوه شهرستان گالیکش دارای جاذبه‌های مختلف گردشگری همچون «چشمه لال»، «چشمه اشکان»، «آبشار لوه»، «پارک ملی گلستان» و «تخت سلیمان» است.

انتهای پیام/83003/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول