اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی

طول شبکه‌های آبیاری سدهای خراسان شمالی 158 هزار متر اعلام شد

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی طول شبکه‌های آبیاری و زهکشی ساخته شده در پایاب سدهای در حال بهره‌برداری استان را 158 هزار متر اعلام کرد.

طول شبکه‌های آبیاری سدهای خراسان شمالی 158 هزار متر اعلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی علیرضا عامری گفت:این شبکه‌ها در مجموع 18 هزار هکتار زمین کشاورزی پایاب سدهای استان را به صورت توسعه زمین‌های آبی و یا بهبود آبیاری زمین‌های دیم پوشش می‌دهند.

وی افزود: شبکه آبیاری و زهکشی زمین‌های پایاب سد شیروان با 80 کیلومتر طول، وسیع‌ترین شبکه آبیاری در استان است که بیش از 5 هزار و 700 هکتار زمین را پوشش می‌دهد.

وی اظهار داشت: حدود 58 کیلومتر شبکه آبیاری و زهکشی نیز برای پوشش بیش از پنج هزار و 200 هکتار از زمین‌های پایاب سد شیرین دره در دست ساخت است که شبکه مورد نیاز برای آبیاری 525 هکتار آماده بهره برداری شده است.

عامری ادامه داد:‌ علاوه بر این موارد حدود 125 کیلومتر شبکه آبیاری و زهکشی برای پوشش بیش از سه هزار هکتار از زمین‌های پایاب چهار سد جدید که در استان در دست ساخت است ساخته خواهد شد.

وی طول شبکه‌های آبیاری و زهکشی پنج سد در دست مطالعه استان را بیش از 100 کیلومتر و وسعت زمین‌های زیر پوشش این شبکه‌ها را حدود 8 هزار هکتار اعلام کرد.

وی میانگین بارندگی در خراسان شمالی را 294 میلی‌متر و سرانه آب در این استان را سه هزار متر مکعب در سال ذکر کرد.

به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی این رقم‌ها در کشور به ترتیب 251 میلی‌متر و حدود دو هزار متر مکعب است.

وی خاطر نشان کرد: حجم منابع آب تجدید پذیر استان دو میلیارد و 420 میلیون متر مکعب است که یک میلیارد و 630 میلیون متر مکعب از این مقدار آب‌های سطحی استان را تشکیل می‌دهد و 790 میلیون متر مکعب نیز آبخوان‌های زیر زمینی را تغذیه می‌کند.

انتهای پیام/63002/ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول