اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مدیر حوزه‌های علمیه خوزستان

یادواره شهدای مسجدسلیمان در عملیات کربلای 10 برگزار شد

مردم و مسئولان مسجدسلیمان به همراه مدیر حوزه‌های علمیه خوزستان یاد و خاطره شهدای این شهرستان در عملیات کربلای 10 را گرامی داشتند.

یادواره شهدای مسجدسلیمان در عملیات کربلای 10 برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مسجدسلیمان، یادواره شهدای عملیات کربلای 10 و شانزده تن از شهدای والامقام گردان حضرت سلمان شهرستان مسجدسلیمان در این عملیات در فضایی آکنده از عطر و بوی شهادت برگزار شد.

*اجرای سیروس شیروانی

در این آیین که در گلزار شهدای چهاربیشه با حضور جوانان و نوجوانان مسجدسلیمانی برگزار شد امید امامی از قاریان خوش الحان جوان به قرائت قرآن پرداخت.

حجت‌الاسلام میر احمدرضا حاجتی مدیر حوزه‌های علمیه خوزستان و امام جمعه موقت اهواز نیز با گرامی داشت یاد و خاطره شهدا به بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس پرداخت و سخنانی در این زمینه ایراد کرد.

در این آیین معنوی که توسط سیروس شیروانی اجرا می‌شد ایمان حیدری به مداحی و نوحه خوانی پرداخت و حاضران در سوگ حضرت زهرا (س) به سر و سینه زدند.

همچنین شرکت کنندگان در یادواره شهدای عملیات کربلای 10 و شانزده تن از شهدای والامقام گردان حضرت سلمان شهرستان مسجدسلیمان، با حضور بر مزار شهدای این عملیات به مقام شامخ آنان ادای احترام کردند و فاتحه‌ای نثار روح بلندشان کردند.

*شهدای گردان سلمان

در عملیات والفجر 10 گردان حضرت سلمان مسجدسلیمان 16 شهید تقدیم آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است که شهید سید ولی صالحی، شهید عبدالرضا توکل فرد، شهید کیامرث رشیدی، شهید مرتضی حسین‌پور و شهید عبدالعلی بهرامی از آن جمله هستند.

شهید سید مسعود صالحی، شهید یونس منصوری، شهید ارسلان حاجت‌پور، شهید حشمت کرمی، شهید شهید حسین صادقی و شهید علی حسین‌پور از دیگر شهدای مسجدسلیمان در عملیات والفجر 10 هستند.

همچنین شهید جعفرقلی حسین‌پور، شهید داریوش رضایی، شهید ولی کریمی، شهید محمد رویور و شهید عبدالله حاجی‌پور دلیران مردانی از خطه هزار شهید مسجدسلیمان هستند که در این عملیات به قربانگاه عشق رفتند.

*معرفی عملیات والفجر 10

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مرحله نخست عملیات والفجر 10 در بامداد 24 اسفند سال 1366 با رمز مبارک یا محمد ابن عبدالله (ص ) آغاز شد، این عملیات در 5 مرحله توسط رزمندگان اسلام انجام شد که تا نوروز سال 1367 طول کشید.

در این عملیات، منطقه‌ای به وسعت حدود 1200 کیلومتر مربع شامل شهرهای حلبچه، خرمال، بیاره، طویله و هم چنین نوسود از شهرهای ایران آزاد سازی شد.

انتهای پیام/72010/ع30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول