اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کرمان:

ثبت جهانی آثار تاریخی کرمان با جدیت دنبال شود

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان خواستار پیگیری جدی ثبت جهانی آثار تاریخی این استان از جمله روستای صخره‌ای میمند شد.

ثبت جهانی آثار تاریخی کرمان با جدیت دنبال شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، جواد کمالی ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیلات نوروزی استان کرمان اظهار داشت: آمادگی کامل برای پذیرایی از مهمانان نوروزی در مناطق مختلف استان کرمان حتی روستاها وجود دارد.

وی افزود: شهر کرمان به نحو مطلوبی زیباسازی و تمیز شده است و مکان‌های جذاب و جالبی در این شهر آماده ارائه خدمات به گردشگران است.

کمالی بیان داشت: معتقدم که مردم کرمان هم ظرفیت‌های این استان را به خوبی نمی‌شناسند و باید برای معرفی توانمندی‌های کرمان به مردم این استان و همچنین ایران و دیگر ملت‌ها تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه بیش از پنج هزار کلاس درس در استان کرمان برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است، خاطر نشان کرد: 800 کلاس به تجهیزاتی مانند فرش، یخچال و تلویزیون مجهز شده است.

کمالی ابراز داشت: استان کرمان دارای تمدن 7 هزار ساله است و باید توجه ویژه‌ای به ثبت جهانی آثار تاریخی این استان شود.

وی خواستار تلاش بیشتر مسئولان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای ثبت جهانی روستای صخره‌ای میمند شد و افزود: باغ شاهزاده ماهان در سال گذشته با حضور رئیس جمهور به ثبت جهانی رسید.

این مسئول، مردم استان کرمان را بسیار مهمان‌نواز خواند و اظهار داشت: در شب‌هایی که شاهد بارندگی در کرمان بودیم، مردم کرمان به چادرهای مسافران نوروزی رفتند و آنها را برای حضور در منازل خود دعوت کردند و از تعدادی از این مسافران در خانه‌های خود پذیرایی کردند که این امر صحنه‌های زیبایی را به وجود آورد.

کمالی توجه به آثار تاریخی و منحصر به ‌فرد استان کرمان را موجب رونق صنعت گردشگری در ایران برشمرد و تصریح کرد: در استان کرمان حمایت مطلوبی از میراث فرهنگی وجود دارد و این مهم ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/80019/ت30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول