اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده پلیس‌راه‌ کردستان:

آمار کشته‌های تصادفات جاده‌ای کردستان به 10 نفر رسید/ کاهش 2 درصدی تصادفات

فرمانده پلیس‌راه‌ کردستان گفت: از آغاز تعطیلات نوروز امسال تاکنون 10 نفر بر اثر تصادفات در جاده‌های اصلی و فرعی این استان جان خود را از دست داده‌اند.

آمار کشته‌های تصادفات جاده‌ای کردستان به 10 نفر رسید/ کاهش 2 درصدی تصادفات

رمضان نادری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با بیان اینکه از 25 اسفندماه تاکنون بر اثر چند فقره تصادف در جاده‌های استان کردستان 10 نفر جان خود را از دست دادند، اظهار داشت: سرعت غیرمجاز و تجاوز به چپ رانندگان مهم‌ترین عامل وقوع این تصادفات و مرگ این 10 نفر در جاده‌های استان بوده است.

نادری با بیان اینکه در زمینه تصادفات جرحی رشد داشته‌ایم، گفت: در مجموع تصادفات جرحی و فوتی استان نسبت به میزان مشابه سال گذشته دو درصد کاهش داشته‌ایم.

توقیف 500 دستگاه خودرو و موتورسیکلت

رئیس پلیس‌راه کردستان از توقیف 425 دستگاه خودرو در جاده‌های استان از آغاز اجرای طرح نوروزی پلیس در این استان خبر داد و گفت: 75 دستگاه موتورسیکلت نیز در مدت زمان یاد شده توقیف شده است.

نادری از رشد 130 توقیف گواهینامه رانندگان متخلف در جاده‌های استان از آغاز تعطیلات نوروزی امسال تاکنون خبر داد و افزود: 23 فقره گواهینامه از 25 اسفندماه سال گذشته تا امروز توقیف شده است.

به گفته وی، اعمال قانون برای رانندگان متخلف نیز بیش از 80 درصد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته در این استان رشد داشته ‌است.

وی به انجام روزانه تست اعتیاد از رانندگان وسایل نقلیه عمومی با هدف کاهش و جلوگیری از افزایش تصادفات اشاره کرد و ابراز داشت: تاکنون تست اعتیاد برای 325 راننده مشکوک انجام شده که تست چند نفر آن‌ها مثبت بوده است.

رئیس پلیس‌راه کردستان در ادامه با بیان این‌که هدف پلیس و سایر نهادهای مربوطه این است که مسافران و شهروندان در گذر از محورهای مواصلاتی خاطره خوبی از جاده‌های استان و امنیت پایدار در آن داشته باشند، از مردم خواست با توجه بیشتر به توصیه‌های پلیس به‌ویژه در زمینه اعمال محدودیت‌های ترافیکی‌، مسئولان را در راستای خدمت‌رسانی بهتر یاری کنند.

وی به تمهیدات این یگان در طرح پلیس نوروزی امسال به منظور ایمن‌سازی سفرهای نوروزی برای هموطنان اشاره کرد و اذعان داشت: 100 گشت خودرویی محسوس و نامحسوس، 60 گشت پاسگاه انتظامی و 30 گشت موتوری پلیس‌راه در طرح نوروزی امسال فعالیت می‌کنند.

به گفته نادری، علاوه بر گشت‌های محسوس و نامحسوس پلیس‌راه، در 60 پایگاه انتظامی روستایی و جاده‌های فرعی نماینده پلیس‌راه در پاسگاه‌های انتظامی مستقر و گشت‌های تلفیقی انتظامی و راهور در سطح جاده‌های استان امنیت مسافران را تأمین می‌کنند.

وی تصریح کرد: به علت حجم بالای ترافیک در برخی محورهای برون‌شهری از روز 27 اسفندماه سال گذشته تا 16 فروردین تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده‌های استان کردستان از ساعت هفت صبح تا 12 شب ممنوع است.

به گفته رئیس پلیس راه کردستان، محور سقز به سنندج و محور سنندج ـ مریوان و بالعکس، شامل طرح ممنوعیت تردد خودروهای سنگین‌ به‌ویژه خودروهای حامل سوخت است.

انتهای پیام/79002/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول