اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گلستان ایران کوچک، بهشت مسافران نوروزی – 138

اکبری:‌ 563 مسافر نوروزی در گلستان مصدوم شده‌اند + تصاویر

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان گلستان گفت: از بیستم اسفند ماه سال‌91، زمان آغاز اجرای طرح «امداد و نجات نوروزی» در استان تا روز ششم فروردین ماه سال‌جاری، تعداد 563 نفر در مسیرهای ارتباطی استان مصدوم شده‌اند.

اکبری:‌ 563 مسافر نوروزی در گلستان مصدوم شده‌اند + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مجتبی اکبری عصر امروز در حاشیه مراسم عیادت از مصدومان نوروزی بستری شده در مراکز درمانی استان گلستان در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار داشت: عملیات امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان طی مدت یاد شده به تعداد یک‌هزار و 116 مورد رسیده است.

وی اضافه کرد: 745 نفر نیز طی این مدت با کمک جمعیت هلال‌احمر و مرکز امداد و فوریت‌های پزشکی استان به مراکز‌ درمانی منتقل شده‌اند.

رئیس کارگروه امداد و نجات ذیل شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان افزود: 3 هزار و 257 نفر از مسافران نوروزی در این مدت، شخصاً به مراکز درمانی سطح استان مراجعه کرده‌اند.

اکبری با اشاره به اسکان اضطراری برخی از خانواده‎های مصدومان در محل حادثه یا اماکن بی‌خطر اذعان داشت: 72 مورد اسکان اضطراری توسط جمعیت هلال‌احمر استان، طی این مدت زمانی انجام گرفته است.

وی  یادآور شد: 2 هزار و 357 نفر از مسافران نوروزی نیز شخصاً به مراکز درمانی استان مراجعه کرده‌اند و تحت معالجه و مداوای پزشکان این مراکز قرار گرفتند.

مراجعه حدود 410 هزار خانوار مسافر نوروزی به ایستگاه‌های هلال‌احمر 

رئیس کارگروه امداد و نجات شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با تاکید بر حضور شبانه‌روزی نیروهای هلال‌احمر در مکان‌های پیش‌بینی شده تصریح کرد: تاکنون تعداد 407 هزار و 730 خانوار برای راهنمایی به ایستگاه‌های هلال‌احمر استان مراجعه کرده‌اند.

اکبری ادامه داد: همکاران این اداره‌ کل بر مبنای اطلاعات قبلی و آموزش‌های ارائه شده، سعی کرده‌اند بهترین نوع همکاری را با مسافران برای عزیمت بیشتر در استان به عمل آورند.

تلاش برای معرفی استان گلستان

وی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم ضمن معرفی استان تمهیداتی به عمل آید تا مدت ماندگاری مسافران نوروزی در استان افزایش یابد.

رئیس کارگروه امداد و نجات ذیل شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به توزیع بروشورهای راهنمایی بین مسافران این ایام گفت: تاکنون 511 هزار و 100 بروشور بین مسافران نوروزی به استان توزیع شده است.

اکبری اضافه کرد: 6 هزار و 342 نفر نیز طی این مدت از خیمه‌های برپا شده نماز، برای انجام فرایض دینی بهره برده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گلستان با اشاره به وظایف کارگروه امداد‌ و‌ نجات استان در طرح «استقبال ایمن از بهار» و تسهیلات سفرهای نوروزی یادآور شد: هدف اصلی ما برای خدمت بهتر و رضایتمندی مسافرانی است که در این ایام خوش برای گذراندن اوقاتی خاطره‌انگیز به استان سفر کرده‌اند.

توجه به توصیه‌های ایمنی برای تحقق سفری ایمن و عاری از خطر

اکبری  تصریح کرد: کارگروه امداد و نجات به عنوان یکی از فعال‌ترین کارگروه‌های استانی تمام تلاش خود را برای سفری ایمن و عاری از حادثه در گلستان به کار خواهد بست.

«استقبال ایمن از بهار»، طرح ویژه تعطیلات نوروزی بوده و همه دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و شهرستان‌های تابعه موظف به اجرای آن هستند.

استان گلستان با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 700 هزار نفر در شمال‌شرقی کشور قرار دارد.

انتهای پیام/83002/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول