اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران خبر داد

برپایی 600 غرفه صنایع دستی نوروزی در مازندران

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: سال گذشته 400 غرفه صنایع دستی در ایام نوروز در استان داشتیم که امسال به 600 غرفه افزایش یافت.

برپایی 600 غرفه صنایع دستی نوروزی در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، سیف‌الله فرزانه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران بعد از ‌ظهر امروز در آئین افتتاح این نمایشگاه گفت: در 19 شهر استان نمایشگاه صنایع دستی برپا شده است که این نمایشگاه‌ها در سه سطح منطقه‌ای، استانی و ملی برگزار شده که از این بین تنها در نوشهر شاهد برگزاری نمایشگاه در سطح ملی هستیم.

 فرزانه تعداد غرفه‌های نمایشگاه ملی سال گذشته را 90 غرفه اعلام کرد و افزود: امسال هم مثل سال گذشته در 31 استان کشور و در قالب 100 غرفه این نمایشگاه‌ها برپا شدند و در معرض دید عموم قرار دارد.

 وی گفت: سال گذشته 400 غرفه صنایع دستی در ایام نوروز در استان داشتیم که امسال به 600 غرفه افزایش یافت.

 فرزانه با بیان اینکه نمایشگاه ملی صنایع دستی در سال گذشته 400 هزار بازدیدکننده داشت، گفت: این نمایشگاه تا دوازدهم  فروردین‌ماه سال‌جاری دایر است اما اگر استقبال همچون سال گذشته خوب باشد و شرایط جوی هم مناسب باشد تمدید می‌شود.

 وی به‌درخشش هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی در 91 سال اشاره کرد و افزود: 10 هنرمند و صنعتگر مازندرانی در سال گذشته نشان یونسکو را دریافت کردند که این امر نشان‌دهنده پیشرفت و حرکت رو به جلوی صنایع دستی استان است.

 وی خاطرنشان کرد: ظرفیت صنایع دستی در استان مازندران به ویژه غرب استان بسیار فراتر از آن چیزی است که دیده می‌شود و لازم است تا در شناسایی و معرفی استعدادهای منطقه تلاش بیشتری صورت گیرد.

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران محور برنامه‌های نوروزی امسال را جشنواره‌های فرهنگی دانست و عنوان کرد: نمایشگاه صنایع دستی یکی از کارهای فرهنگی بود که در اکثر نقاط استان به نمایش درآمده است.

 فرزانه با اشاره به اینکه برنامه‌های متعددی برای تقویت هنرمندان استان در دستور کار قرار دارد ابراز کرد: تقویت مجتمع‌های آموزشی در بحث تولید، حمایت از هنرمندانی که مهر ملی و یونسکو دریافت می‌کنند، شناسایی و معرفی هنرمندانی که مظلوم واقع شدند و ... از جمله این برنامه‌هاست.

انتهای پیام/86019/ق30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول