اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نوروز در سرزمین طلای سرخ

رضایی: برنامه افزایش اقامت مسافر در خراسان جنوبی تحقق یافت

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: یکی از برنامه‌های این اداره‌کل، افزایش اقامت مسافر در استان بود که محقق شده است.

رضایی: برنامه افزایش اقامت مسافر در خراسان جنوبی تحقق یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا رضایی ظهر امروز در بازدید از آثار تاریخی و طبیعی استان اظهار کرد: خراسان جنوبی استانی با قابلیت‌های مهم گردشگری است که همه ‌ساله خیل عظیمی از مسافران را به خود جذب می‌کند.

وی از برپایی 18 بازارچه صنایع دستی و سوغات محلی در مبادی ورودی شهرستان‌های این استان ویژه نوروز 92 خبر داد و افزود: این اقدام با همکاری هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی محقق شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: بازارچه‌های صنایع دستی در شهرستان‌های بیرجند، قاین، فردوس، نهبندان، سربیشه، درمیان، سرایان، بشرویه و خوسف برپا شده است و سوغات استان در آن ارائه می‌شود.

افزایش استقبال مردم از بازارچه‌های صنایع دستی

رضایی با بیان اینکه استقبال مردم از بازارچه‌های صنایع دستی در اماکن تاریخی و ورودی هر شهرستان، امسال بالا رفته است، ادامه داد: فروش سوغات محلی و تولیدات کاربردی و تزیینی هنرمندان نیز رشد قابل توجهی داشته است.

رضایی در سفر به سرایان از آثار تاریخی این شهرستان نیز دیدن کرد.

مقبره تورانشاه نگینی در سرایان

خبرنگاران فارس نیز امروز از مقبره تورانشاه بازدید کردند. این بنا در حاشیه جنوبی شهر سرایان واقع شده و در منطقه‌ای قرار گرفته که پیرامون آن را قبرهایی فرا گرفته‌اند.

این بنا دارای نقشه هشت ضلعی بوده و ورودی آن در ضلع شمال شرقی آن قرار گرفته است.

ورودی مقبره دارای طاقی است جناغی با عرض 4.3 و عمق 3.8 متر و پس از سردر ورودی بلافاصله فضای داخلی آرامگاه یا گنبدخانه قرار دارد که دارای نقشه هشت ضلعی بوده و هر ضلع آن دارای طاقی با قوس جناغی است.

خبرنگاران خبرگزاری فارس از ابتدای تعطیلات نوروزی از آثار تاریخی شش شهرستان استان دیدن کرده‌اند.

انتهای پیام/69008/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول