اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلپایگان خبر داد

افزایش 15 درصدی بازدید مسافران نوروزی از بناهای تاریخی گلپایگان

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلپایگان گفت: بیش از 30 هزار مسافر نوروزی از بناهای دیدنی و تاریخی گلپایگان بازدید کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 15 درصد افزایش داشته است.

افزایش 15 درصدی بازدید مسافران نوروزی از بناهای تاریخی گلپایگان

مهدی نوبخت در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گلپایگان اظهار کرد: از 25 اسفند تا ششم فروردین‌ماه، بیش از 30 هزار مسافر نوروزی از بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری این شهرستان دیدن کرده‌اند و با توجه به اینکه این آمار رو به افزایش است، آمار بازدیدکنندگان نهایی در پایان طرح ستاد تسهیلات توسط فرماندار شهرستان اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: آمار بازدید گردشگران و مسافران نوروزی از اماکن تاریخی و جاذبه‌های گردشگری گلپایگان نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 15 درصد افزایش داشته است.

مسئول میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری گلپایگان افزود: مسجد جامع گلپایگان با 15 هزار نفر، مناره سلجوقی با 7 هزار و ارگ گوگد با حدود 6 هزار نفر به ترتیب بیشترین بازدیدکننده را در این مدت داشته است.

نوبخت از برپایی کمپ‌های گردشگری و توزیع بیش از 3 هزار بروشور و راهنمای گردشگری از اماکن تاریخی، مذهبی گلپایگان خبر داد و افزود: توزیع بسته‌های فرهنگی از اداره‌ها و نهادهایی مانند هلال احمر، شبکه بهداشت و درمان، ستاد اقامه نماز، ستاد امر به معروف، توزیع کتاب رفتارهای پسندیده و اصول شهروندی توسط شهرداری گلپایگان، نقشه‌های کشوری و استانی از دیگر اقدامات شهرستان گلپایگان برای راهنمایی مسافران نوروزی بوده است. 

وی، برپایی دو نمایشگاه صنایع دستی در ارگ تاریخی گوگد و دبیرستان امام خمینی (ره) را از دیگر فعالیت‌های انجام شده در شهرستان گلپایگان برشمرد.

مسئول میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری گلپایگان با بیان اینکه شهرستان گلپایگان برای حضور مسافران و گردشگران در مرحله دوم تعطیلات نوروزی آمادگی کامل دارد، افزود: 25 دستگاه خدمت‌رسان با اجرای کشیک‌های منظم در ایام نوروز برای رفاه مسافران انجام وظیفه می‌کنند.

نوبخت ادامه داد: طی شش روز گذشته، 300 مورد بازدید حفاظتی از آثار تاریخی گلپایگان و حدود 20 مورد بازدید کارشناسی نظارتی از اماکن اقامتی و پذیرایی گلپایگان توسط کارشناسان میراث فرهنگی انجام شده است.

وی یادآور شد: با تمهیدات انجام شده تا امروز هیچ‌گونه شکایتی از نحوه خدمت‌رسانی به این دفتر اعلام نشده است.

مسئول میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری گلپایگان در پایان تأکید کرد: در شهرستان گلپایگان بیش از 200 اثر تاریخی شناسایی شده که 25 اثر آن به ثبت آثار ملی رسیده است.

انتهای پیام/63014/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول