اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

روایت رئیس دفتر مقام معظم رهبری از خدمات عالم برجسته لاری

محمدی‌گلپایگانی: آیت‌الله موسوی لاری یک لشکر برای اسلام بود

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: مرحوم آیت‌الله موسوی لاری با دست خالی و با امکانات یک نفره به اندازه یک لشکر به اسلام خدمت کرد.

محمدی‌گلپایگانی: آیت‌الله موسوی لاری یک لشکر برای اسلام بود

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد محمدی‌گلپایگانی ظهر امروز در آیین قرائت حکم نماینده جدید ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه رحلت یک عالم و دانشمند اسلامی ثلمه‌ای بزرگ بر پیکره اسلام و مسلمین است با اشاره به خدمات مرحوم آیت‌الله سیدمجتبی موسوی لاری اظهار داشت: آیت‌الله موسوی‌لاری شخصیت والایی بود که با امکانات کم و یک نفره‌ای که داشت به اندازه یک لشکر کار می‌کرد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: تألیفات آن عالم فقید به 14 زبان زنده دنیا ترجمه شده بود و به اقصی نقاط عالم چه در آمریکا، اروپا و افریقا و سایر بلاد می‌رفت.

محمدی‌گلپایگانی تصریح کرد: یک روز ایشان به من گفت؛ کتابی را به واشنگتن نزد «حامد الگار» یکی از اساتید برجسته دانشگاه واشنگتن فرستادم و از وی خواستم که این کتاب را به زبان انگلیسی ترجمه کند که چند مدت بعد نامه‌ای از حامد الگار دریافت کردم.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در ادامه گفت: آیت‌الله لاری به من گفت که پس از فرستادن این کتاب نزد آن استاد آمریکایی، پس از مدتی الگار نامه‌ای به من نوشت که در آن آمده بود؛ پس از خواندن این کتاب با وجود اینکه مذهب من شیعه نبود، یقین پیدا کردم که باید تغییر مذهب داده و به شیعه بگروم و از امروز همه رفتارهای خود را طبق مذهب شیعه انجام خواهم داد، اما با این وجود نمی‌توانم این عقیده خود را در دانشگاه واشنگتن اعلام کرده و لازم است که چراغ خاموش حرکت کنم.

محمدی‌گلپایگانی با اشاره به این مطلب که مردم لارستان واقعاً فرزند عالم خود را احترام کردند، افزود: مردم علمای خود را دوست دارند و رمز شکست‌ناپذیری آن‌ها در برابر دشمن همین تمسک به عالمان دینی است.

انتهای پیام/2571/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول