اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پنجم فروردین‌ماه صورت گرفت

ورود یک و نیم میلیون مسافر نوروزی به کاشان

رئیس ستاد دائمی تسهیلات سفر شهرستان کاشان از ورود بیش از یک و نیم میلیون مسافر نوروزی به شهرستان کاشان از ابتدای تعطیلات نوروز تا روز پنجم فروردین‌ماه جاری خبر داد.

ورود یک و نیم میلیون مسافر نوروزی به کاشان

علیرضا جوادی در حاشیه دیدار از ستادهای 15گانه دائمی تسهیلات سفر نوروزی شهرستان کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: این تعداد مسافر از 28 اسفندماه تا پایان پنجمین روز از فروردین‌ماه جاری وارد شهرستان کاشان شد‌ه‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل سه درصد کاهش داشته است.

وی افزود: از یک و نیم میلیون مسافر ورودی به شهرستان کاشان، 10 درصد آنان در هتل‌ها، مسافرخانه‌ها، اقامتگاه‌های سنتی، حسینیه‌ها، مدارس و پارک‌های محل اسکان مسافران نوروزی در این شهرستان اسکان یافتند.

رئیس ستاد دائمی تسهیلات سفر شهرستان کاشان خاطرنشان کرد: اقامت مسافران نوروزی در این شهرستان در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد افزایش داشته است.

جوادی همچنین از افزایش 40 درصدی بازدید از بناهای تاریخی شهرستان کاشان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: با وجود کاهش سه درصدی مسافران ورودی به شهرستان کاشان، در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از 40 درصد افزایش بازدید از بناهای تاریخی وجود داشته که این امر نشانه علاقه‌مندی مسافران به بازدید از آثار باستانی کاشان است.

به گفته وی، بیشترین مسافران و گردشگرانی که به شهرستان کاشان سفر کرده‌اند از استان‌های نیمه شمالی به خصوص آذربایجان شرقی و غربی، مشهد و اردبیل بوده‌اند.

جوادی همچنین متوسط اقامت گردشگران نوروزی در شهرستان کاشان را به طور میانگین یک شب اعلام کرد و بیان داشت: برای رفاه مسافران نوروزی تاکنون 76 بازرسی مستمر از اقامتگاه‌ها، سفره‌خانه‌ها و هتل‌های این شهرستان انجام شده و در این مدت تنها دو شکایت ارائه شده است.

رئیس ستاد دائمی تسهیلات سفر شهرستان یادآور شد: نیروهای فعال در 15 کمیته مستقل ستاد نوروزی و تسهیلات سفر شهرستان به صورت شبانه‌روزی تعطیلات خود و خانواده را وقف خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی می‌کنند تا زمینه آسایش و رفاه هموطنان‌ فراهم شود.

جوادی از مسافران خواست تا ابتدای ورودی‌های شهرستان کاشان با راهنمایی گرفتن از کیوسک‌های راهنمای مسافران از وقت خود بیشترین بهره‌ را ببرند.

وی در ادامه با اشاره به خواب‌آلودگی و خستگی رانندگان و گزارش‌های دلخراش جاده‌ای به رانندگان توصیه کرد تا در مراکز اقامتی و استراحتی جاده‌ای شهرستان کاشان که توسط ستاد هلال احمر و راه و ترابری ایجاد شده است استراحت و پس از رفع خستگی مسافرت خود را ادامه دهند تا مسافرتی خاطره‌انگیز و بدون حادثه‌ را پیش‌رو داشته باشند.

رئیس ستاد دائمی تسهیلات سفر شهرستان کاشان در بازدید بدون اطلاع قبلی از کمیته‌های 15گانه ستاد نوروزی کاشان ضمن دریافت گزارشی از فعالیت‌های انجام شده برای بهبود فعالیت‌های ستادها توصیه‌هایی را ارائه کرد. 

انتهای پیام/2406/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول