اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره‌کل اوقاف و امور خیریه کردستان خبر داد

رشد 70 درصدی حضور گردشگران در اماکن مذهبی کردستان

معاون اداره‌کل اوقاف و امور خیریه کردستان از اجرای طرح آرامش بهاری در 45 بقعه متبرکه و مساجد سطح استان خبر داد و گفت: حضور گردشگران در اماکن مذهبی استان امسال نسبت به سال گذشته رشد 70 درصدی دارد.

رشد 70 درصدی حضور گردشگران در اماکن مذهبی کردستان

کاوه شیرزادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: بیشترین آمار استقبال و حضور مردم و مسافران نوروزی از اماکن مذهبی استان به ترتیب مربوط به امامزاده هاجره خاتون و قرآن نگل در سنندج، امامزاده سید جمال‌الدین موسی‌الرضا معروف به باباگورگور و سارا و هاجر در قروه، امامزاده حمزه عرب بیجار و زیارت‌گاه پیرغذایی سقز است.

وی تصریح کرد: برپایی خیمه‌های معرفت در جوار شش امامزاده مذکور که همواره مورد استقبال زیارت‌کنندگان بیشتری واقع می‌شود از تفاوت‌های برگزاری طرح آرامش بهاری امسال در مقایسه با سال‌های گذشته است.

معاون اداره‌کل اوقاف و امور خیریه کردستان با اشاره به حضور دو تا سه روحانی در هر یک از خیمه‌های معرفت سطح استان، اظهار داشت: روحانیونی اعم از تسنن و تشیع در این خیمه‌ها برای پاسخگویی به سئوالات شرعی و بحث در رابطه با وقف و فواید آن در جامعه اسلامی مستقر شده‌اند.

معاون اداره‌کل اوقاف و امور خیریه کردستان عنوان کرد: بر اساس بازدیدهای به عمل آمده مسئولان و مدیران اداره‌های کل اوقاف و امور خیریه سطح استان از بقاع متبرکه و امامزاده‌ها و مساجد مجری طرح آرامش بهاری، استقبال مسافران نوروزی و مردم استان در طول هفت روز از اجرای این طرح رشد قابل توجهی داشته است.

شیرزادی خاطرنشان کرد: برای راهنمایی گردشگران و آشنا کردن آن‌ها با پیشینه بقاع متبرکه و زندگی بزرگان و امامزاده‌های استان، کارشناسانی از اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان در بقاع و امامزاده‌های شاخص استان مستقر شدند.

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات و برنامه‌های در حال اجرا در اماکن مذهبی استان توزیع بروشورهایی حاوی اطلاعاتی در خصوص اماکن مذهبی و گردشگری استان است که توسط کارشناسان این اداره‌کل صورت می‌گیرد.

شیرزادی اظهار داشت: در مکان‌های اجرای این طرح، نماز جماعت و مسابقات قرآنی ویژه کودکان و نوجوانان نیز هر روز برگزار می‌شود.

معاون اداره‌کل اوقاف و امور خیریه کردستان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که اماکن مذهبی باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند، تصریح کرد: طرح آرامش بهاری در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب امسال برای سومین سال متوالی در سراسر کشور در حال اجرا است.

شیرزادی خاطرنشان کرد: استان کردستان ظرفیت پذیرش و رونق گردشگری مذهبی را دارد و تقویت این مهم نیازمند همکاری و تعامل هر چه بیشتر مسئولان و مردم است.

وی در پایان عنوان کرد: همواره اماکن مذهبی برای ما مسلمان‌ها جایگاه تقرب به ذات باری تعالی و مکانی آرامش بخش است لذا حراست، حفاظت و بازسازی این اماکن از وظایف همه ما به شمار می‌آید.

گفتنی است، طرح آرامش بهاری از تاریخ 28 اسفندماه سال 91 در امامزاده بقاع متبرکه و مساجد استان کردستان همزمان با سراسر کشور آغاز شده و تا 15 فروردین‌ماه جاری ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/79003/م20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول