اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان کردستان خبر داد

جابجایی 211 هزار مسافر در کردستان

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های کردستان گفت: از آغاز تعطیلات نوروزی تاکنون بیش از 211 هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل برون‌شهری استان جابجا شده‌اند.

جابجایی 211 هزار مسافر در کردستان

نعمت‌الله خواجه‌ای امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: در حال حاضر 383 دستگاه اتوبوس وی‌آی‌پی، یک‌هزار و 600 دستگاه مینی‌بوس و یک‌ هزار دستگاه سواری در سطح استان آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی هستند.

به گفته وی از آغاز تعطیلات نوروزی تا دیروز در زمینه جابه‌جایی مسافران نوروزی از طریق ناوگان حمل و نقل مسافربری، 30 درصد نسبت به مدت زمان مشابه آن در سال گذشته رشد داشته‌ایم.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های کردستان به تمهیدات ناوگان حمل و نقل مسافربری در تعطیلات نوروز امسال برای رضایتمندی و رفاه هموطنان در طول سفرهای نوروزی اشاره کرد و گفت: با رانندگان متخلف در طول ایام نوروز در نحوه ارائه خدمات به هموطنان برخورد خواهد شد.

خواجه‌ای تصریح کرد: طرح نوروزی از نیمه دوم اسفندماه سال گذشته آغاز شده و تا پایان تعطیلات نوروزی، بازرسان نظارت و کنترل اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های استان در قالب این طرح به صورت شبانه‌روزی در خدمت شهروندان هستند و بر نحوه ارائه خدمات‌دهی ناوگان حمل و نقل استان نظارت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس؛ استان کردستان با مساحتی حدود 28 هزار و 203 کیلومتر مربع در غرب ایران قرار دارد و از شمال به استان‌های آذربایجان غربی و بخشی از زنجان، از مشرق به استان همدان و بخش دیگری از زنجان، از جنوب به استان کرمانشاه و از مغرب به کشور عراق (استان کردنشین سلیمانیه) محدود می‌شود.

استان کردستان دارای 10 شهرستان، 28 شهر و یک‌هزار و 767 روستا است و از لحاظ اقلیمی و طبیعی منطقه‌ای کوهستانی است که دشت‌های مرتفع و دره‌های پهن نیز در پهنه منطقه گسترده شده‌اند.

اختلاف ارتفاع بین بلندترین و پست‌ترین نقاط استان به حدود دو هزار و 400 متر می‌رسد. کوه شاهو با ارتفاع سه هزار و 300 متر بلندترین و منطقه آلوت در بانه با ارتفاع حدود 900 متر کم‌ارتفاع‌ترین نقطه این استان کوهستانی است که این اختلاف ارتفاع خود موجب به وجود آمدن اقلیم‌های متفاوت شده و از لحاظ ارتباط با بحث توریسم بسیار حائز اهمیت است.

بیشترین میزان بارندگی مربوط به شهرهای مریوان و بانه حدود 800 میلی‌متر در سال و کم‌ترین میزان بارندگی در ناحیه شرق حدود 400 میلی‌متر و در قسمت مرکزی استان یعنی سنندج نزدیک به 500 میلی‌متر در سال است.

از آنجا که تنوع اقلیمی و وجود عوارض طبیعی و توپوگرافی در مقایسه با یکنواختی، ظرفیت مهم توریستی به شمار می‌رود از این لحاظ استان کردستان دارای جاذبه‌های متنوع و ارزشمندی است.

استان کردستان به علت دارا بودن شرایط مساعد اقلیمی و زیست محیطی از دوران پیش از تاریخ به عنوان یکی از استقرارگاه‌های بشری مورد توجه بوده و نتایج حاصل از کاوش‌های علمی باستان‌شناسی در مکان‌های باستانی حاکی از این مطلب است که یک‌هزار و 518 اثر باستانی در کردستان شناسایی شده که 722 اثر آن در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/79002/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول