اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

موفقیت تیم‌های شهرداری یاسوج و نفت گچساران در گرو تابعیت خرد جمعی

سرنوشت تیم‌های فوتبال شهرداری یاسوج و نفت گچساران برای حضور در رده‌های بالاتر فوتبال کشور در دست خودشان است و در مراحل حساس کنونی و به‌دلیل توقع بالای مردم استان و هواداران فوتبال از این دو تیم، اشتباهات تاکتیکی پذیرفتنی نیست.

موفقیت تیم‌های شهرداری یاسوج و نفت گچساران در گرو تابعیت خرد جمعی

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، اکنون در استان کهگیلویه و بویراحمد و به‌خصوص در میان هواداران فوتبال که تعداد آن‌ها در این استان کم نیست سطح انتظار از دو تیم شهرداری یاسوج و نفت و گاز گچساران بالا بوده و همه پس از پشت سر گذاشتن فصلی سخت توأم با موفقیت‌های چشمگیر منتظر ثمر دادن این زحمات هستند.

کهگیلویه و بویراحمد برای نخستین سال است که دو تیم در دو رده مهم فوتبال کشوری آن هم به عنوان مدعی برای صعود به لیگ‌ها و دسته‌های بالاتر دارد که شهرداری یاسوج اکنون بخت صعود به لیگ برتر و نفت و گاز گچساران مدعی گام نهادن در لیگ دسته اول فوتبال کشور است.

این دو تیم با بضاعتی نه چندان قابل تعریف از نظر مادی گام به این رقابت‌ها گذاشتند که در این میان با توجه به سختی لیگ آزادگان و حضور تیم‌های مدعی در این رده و با بضاعت کنونی تیم شهرداری حضور در میان سه تیم نخست مدعی صعود کاری شاق به نظر می‌رسد.

شهرداری یاسوج تیمی که با رقمی معادل با کمتر از یک میلیارد و 500 میلیون تومان بسته شد از نظر داشتن بازیکن اسم و رسم‌دار در میان مدعیان صعود به لیگ برتر ضعیف‌تر به نظر می‌رسد و باید اذعان کرد که تنها یکی از بازیکنان دو رقیب اصلی شهرداری برای حضور در لیگ برتر قیمتی برابر با پنج بازیکن شهرداری یاسوج دارد.

اما در برابر همین تیم و همین بازیکن گران‌قیمت، شهرداری یاسوج نمایشی در ورزشگاه تختی این شهر به معرض دید هواداران فوتبال گذاشت که تا سالیان سال خاطره شیرین آن ماندگار خواهد بود.

این بدان معناست که در فوتبال اسم‌ها و قیمت ها تأثیر آن‌چنانی ندارند و این هماهنگی و هارمونی تیمی است که موجب موفقیت یک مجموعه در فوتبال امروزی می‌شود.

در این میان به‌جز مجموعه‌ای که در درون زمین و مستطیل سبز وظایفی برای موفقیت تیم بر عهده دارند کادر مدیریتی تیم و باشگاه سهم عمده‌ای در راه کسب موفقیت تیم بر عهده خواهند داشت.

مجموعه مدیریتی باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری یاسوج بر عهده افرادی است که اگر چه خود از جنس فوتبال نیستند ولی برای موفقیت این تیم و تقسیم شادی در بین مردم شهر و دیار خود از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌کنند.

قباد نگین‌تاجی با عملکرد خود به مانند مدیرعامل پیشین این تیم یعنی محمد بهرامی نشان داد که این تیم از بدو شکل‌گیری تاکنون زیر نظر مجموعه‌ای دلسوز و عاشق فوتبال قرار دارد.

شهردار یاسوج و مدیرعامل این تیم همواره و در رسانه‌ها و برنامه‌های مختلف از حمایت همه جانبه خود از تیم خبر داده و اکنون می‌بینیم که به رغم همه نداری‌ها و کمبود منابع تیم شهرداری در میان تیم‌های لیگ یک جزو معدود تیم‌ها به شمار می‌رود که در پرداخت دستمزد بازیکنان کارنامه خوبی داشته است.

اما از کادر مدیریتی تیم که بگذریم به کادر فنی و دست‌اندرکاران امور فنی می‌رسیم آن‌جا که جمشید غدیری به عنوان سرمربی این تیم هدایت سه ساله شهرداری یاسوج را در لیگ دو و دو سال نیز به عنوان سرمربی تیم بر عهده دارد.

جمشید غدیری نیازی به معرفی ندارد چرا که او توانست تیم شهرداری را از لیگ دسته دوم فوتبال کشور در حضور رقبایی سخت به لیگ دسته اول فوتبال کشور رهنمون سازد و اکنون نیز به مدت سه فصل تیم شهرداری را به عنوان یکی از تیم‌های مدعی برای حضور در لیگ برتر حفظ کرده است.

غدیری به همراه مربیان بومی یاسوج که جوانانی جویای نام همچون سرتیپ طاهری و کورش جهانبین هستند شهرداری را در پله‌های بالای جدول نگاه داشته و اگر برخی اشتباهات پایان فصل نبود شهرداری در فصل‌های قبلی می‌توانست یکی از تیم‌های لیگ برتری شود.

 جمشید غدیری آن‌گونه که برخی بازیکنان این تیم می‌گویند در آنالیز تیم‌های رقیب خوب عمل می‌کند و یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های این مربی به برقراری ارتباط دوستانه در میان مجموعه تیم بر می‌گردد.

تیم شهرداری تا هفته‌های پایانی و درست پنج هفته مانده به اتمام رقابت‌ها نتایج درخشانی از خود بر جای گذاشت و توانست در چند هفته صدرنشینی را از آن خود کند که به هر دلیل و از همه مهم‌تر عدم توجه کادر فنی به خرد جمعی جای خود را با رقبا عوض کرد هر چند که هنوز هم یکی از بخت‌های مسلم حضور در لیگ برتر فوتبال کشور است.

تیم شهرداری اکنون در کورس رقابت با رقبای متمول خود قرار دارد و لازم است که همه عوامل فوتبال در این استان به کمک تیم بیایند و با تکیه بر خرد جمعی بتوان برای نخستین بار در طول تاریخ ورزش کهگیلویه و بویراحمد تیمی را روانه لیگ برتر فوتبال کشور کنند چیزی که استان ما شایستگی آن را با ظرفیت‌ها و قابلیت‌های کنونی دارد.

در سوی دیگر میدان تیم فوتبال نفت و گاز گچساران است که در بام نفتی ایران اکنون سودای حضور در لیگ دسته اول فوتبال کشور را در سر می‌پروراند.

به گزاف نگفته‌ایم که اگر از گذشته‌ها مدیریت و برنامه‌ریزی درست صورت می‌گرفت گچساران استحقاق آن را داشت که تیمی حتی در لیگ برتر فوتبال کشور داشته باشد.

مجموعه مدیریتی چند سال اخیر بهره‌برداری شرکت نفت و گاز گچساران نشان داده که توانایی هدایت تیم‌ها و دسته‌های ورزشی در لیگ‌های برتر در رشته‌های مختلف را دارد.

آن گونه که جسته و گریخته شنیده می‌شود کادر مدیریتی و مجموعه فرهنگی ورزشی نفت و گاز گچساران همه شرایط را برای موفقیت تیم در لیگ دسته دوم فوتبال کشور فراهم کرده و مشکل چندانی بابت موضوعات مالی وجود ندارد.

 

البته از ابتدای فصل یکی از انتقاداتی که به کادر مدیریتی تیم وارد بود به نوع و نحوه انتخاب سرمربی تیم برمی‌گشت آن‌جا که عده‌ای هنوز اعتقاد دارند از مربیان بهتری می‌توانستند استفاده کنند.

اما مدیرعامل این تیم به گونه‌ای دیگر می‌اندیشد و معتقد است که اگر نادریان در حد و اندازه تیم نبود نمی‌توانست صدرنشین رقابت‌ها برای یک نیم فصل شود و معتقد است که این تیم یکی از صعودکنندگان به لیگ دسته اول فوتبال کشور خواهد بود.

با همه این تفاسیر اکنون مردم استان کهگیلویه و بویراحمد منتظر موفقیت نهایی دو تیم شهرداری و نفت در رقابت‌های لیگ آزادگان و دسته دوم فوتبال کشور هستند که این موضوع وظیفه کادر مدیریتی و فنی این دو تیم را مضاعف خواهد کرد و باید با تکیه بر اصول علمی مدیریتی که بی‌نیاز از خرد جمعی نیست این مسیر را هموار کنند.

-----------------------------------

گزارش از داریوش بهنیازاده

-----------------------------------

انتهای پیام/2571/ق40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول