اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت نکا:

فرهنگ فاطمی در جامعه نهادینه شود

امام جمعه موقت نکا گفت: نهادینه کردن فرهنگ فاطمی در جامعه از جمله وظایف مهم است.

فرهنگ فاطمی در جامعه نهادینه شود

حجت‌الاسلام محمد صادق محمدی لایینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نکا با گرامیداشت ایام فاطمیه اظهار داشت: فاطمه(س) بانوی بزرگ دو عالم است که الگوپذیری از ایشان در تمام جهات اخلاقی، انسانی، اجتماعی، ولایت پذیری و ... بر همگان لازم است.

وی افزود: فاطمه زهرا(س) الگوی تمام بانوان و مردان جهان است و ایشان نه تنها به دلیل فرزند پیامبر بودن و همسر علی(ع) بودن دارای ویژگی‌ها و خصایص ویژه‌ای است بلکه پاک بودن و خوب زیستن و فضایل ایشان مربوط به ذات ایشان است.

امام جمعه موقت نکا در ادامه بر ضرورت حفظ حرمت ایام فاطمیه در نوروز امسال تأکید کرد و گفت: برکت دنیا و آخرت از وجود حضرت فاطمه زهرا(س) است و این مسئله باید به جامعه شناسانده شود.

وی با اشاره به این‌که نام دیگر زهرای اطهر(س)، فاطمه است، گفت: فاطمه یعنی این‌که دیگران از درک کنه او عاجزند و نمی‌توانند به معرفت او برسند و همینطور ایشان بتول است یعنی از آلودگی و بدی و پلیدی دور است و روحش و جسمش آلوده نیست.

محمدی‌لایینی ادامه داد: همزمانی عید نوروز با ایام فاطمیه نباید ما را از این امر مهم غافل سازد بلکه باید فضای جامعه فضای فاطمی شود و همه ما در بزرگداشت سالروز شهادت بی بی دو عالم تلاش کنیم.

وی افزود: همه ما باید بدانیم اگر در مسیر سیره این بانوی مکرم اسلام گام برداریم، آثار ارزنده‌ای برای زنان و مردان جامعه به بار خواهد داشت.

انتهای پیام/86002/م20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول