اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سنندج:

177 هزار مسافر نوروزی وارد سنندج شدند / رشد 30 درصدی مسافران نوروزی

فرماندار سنندج با اشاره به رشد 30 درصدی ورود مسافران نوروزی به این شهرستان نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته گفت: از آغاز تعطیلات نوروزی تاکنون، 177 هزار مسافر وارد سنندج شدند.

177 هزار مسافر نوروزی وارد سنندج شدند / رشد 30 درصدی مسافران نوروزی

ولی‌الله میرزایی‌اصل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار داشت: با توجه به کیفیت مناسب خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در سال گذشته امسال شاهد حضور بیشتر میهمانان و گردشگران در شهرستان سنندج هستیم.

وی تصریح کرد: بر اساس آمار اعلام شده، 177 هزار و 238 نفر وارد سنندج شدند که از این تعداد، 94 هزار و 795 نفر در این شهرستان اقامت داشتند.

فرماندار سنندج اظهار داشت: آمارها نشان می‌دهد حضور مسافران نوروزی در این شهرستان نسبت به سال گذشته رشدی 30 درصدی داشته است که تا پایان ایام تعطیلات این درصد نیز با توجه به افزایش تعداد مسافران و گردشگران نوروزی افزایش خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: طبیعت و آب و هوای مطلوب این ایام در سنندج، همه ساله تعداد زیادی گردشگر را به حضور در این شهر زیبا ترغیب می‌کند و این مزیت ارزشمند موجب شده افرادی امسال برای چندمین سال متوالی، استان کردستان را برای مسافرت خود انتخاب کنند.

میرزایی‌اصل ادامه داد: پارک جنگلی آبیدر از جمله جاذبه‌های طبیعی سنندج است که در این ایام همواره مملو از جمعیت مشتاقان به طبیعت و مسافران نوروزی است که برای رفاه حال مسافران اکیپ‌هایی از سوی ستاد تسهیلات استان در این پارک مستقر شده‌ است.

وی عنوان کرد: علاوه بر آب و هوای فرح‌بخش پارک آبیدر وجود بزرگ‌ترین سینمای روباز جهان از دیگر ظرفیت‌های ارزشمند در این پارک محسوب می‌شود.

میرزایی‌اصل همچنین عمارت آصف وزیری (خانه کرد)، عمارت مشیر دیوان، عمارت وکیل‌الملک، زیارتگاه هاجره خاتون،امامزاده پیر عمر و امامزاده پیرمحمد را از دیگر اماکن گردشگری و تاریخی این شهرستان برای بازدید و استقبال مسافران نوروزی عنوان کرد.

فرماندار سنندج به صنایع‌دستی این شهرستان اشاره کرد و گفت: انواع قالی و قالیچه، شطرنج و ... که اعتبار و شهرت جهانی دارد و گلیم  از مهم‌ترین و بهترین صنایع‌دستی شهرستان سنندج است.

انتهای پیام/79003/م20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول