اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفتکل

پنجمین سالگرد عروج سردار شهید حاج سیدعیسی موسوی برگزار شد

آیین بزرگداشت پنجمین سالگرد عروج ملکوتی سردار شهید حاج سیدعیسی موسوی در هفتکل خوزستان برگزار شد.

پنجمین سالگرد عروج سردار شهید حاج سیدعیسی موسوی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از هفتکل، مردم هفتکل در پنجمین سالگرد شهادت شهید حاج سیدعیسی موسوی در آیینی یاد این سردار رشید اسلام را گرامی داشتند.

این آیین با حضور خانواده معظم سردار رشید اسلام شهید حاج سیدعیسی موسوی از شهدای محوری شهرستان هفتکل و فرمانده گردان توپخانه حضرت امام جعفرصادق (ع)، تیپ امام حسن مجتبی (ع) و سپاه ولی عصر (عج) خوزستان و جمعی از مردم در گلزار شهدای شهرستان هفتکل برگزار شد.

در این آیین شرکت‌کنندگان با نثار گل بر مزار این شهید عزیز یاد و خاطره‌اش را گرامی داشتند و مزار نورانی‌اش را عطرافشانی و غبارروبی کردند.

*نگاهی کوتاه به زندگی شهید موسوی

به گزارش خبرگزاری فارس، سردار شهید حاج سیدعیسی موسوی سحرگاه چهارمین روز از بهار سال 1342 در روستای آبله در خانواده‌ای متدین و مذهبی از سادات دیده به جهان گشود. در دوران دبیرستان بدون هیچ هراسی علیه رژیم منحوس پهلوی مبارزه کرد و در فعالیت‌های سیاسی حضوری پررنگ داشت.

عشق و شیفتگی وی به امام و اسلام موجب شد تا در سال‌های دوران دفاع مقدس روانه جبهه‌های نبرد شود. وی در حماسه جزایر مجنون نقش مؤثری داشت و با حضور 45 ماهه در جبهه‌های حق علیه باطل مردانه با دشمن بعثی جنگید.

در سال 1366 با تشکیل گردان 723 توپخانه امام جعفرصادق (ع) شهرستان هفتکل، تیپ دوم حضرت امام حسن مجتبی (ع) خوزستان، فرماندهی یکی از گروه‌هان‌ها را عهده‌دار شد.

سردار شهید سیدعیسی موسوی در تاریخ 21/12/86 در حین آماده‌سازی گردان توپخانه تیپ دوم امام حسن مجتبی (ع) لشکر هفت ولیعصر (عج) خوزستان برای شرکت در رزمایش بزرگ محرم براثر انفجار مخزن موازنه یکی از توپ‌ها به شدت مجروح شد که پس از 10 روز مداوا و بستری شدن در بیمارستان بیش از این فراغ دوستان شهیدش را تاب نیاورد و روح پاکش به آسمان‌ها پر کشید و به فیض رفیع شهادت نایل شد. از این شهید عزیز سه فرزند پسر به نام‌های سید مسلم، سید محسن و سید محمد و دو دختر به یادگار مانده است.

انتهای پیام/72010/ذ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول