اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با کاهش دمای هوا در اردبیل صورت گرفت

تندباد شدید با سرعت 90 کیلومتر در ساعت شهرهای اردبیل را درنوردید

به دنبال کاهش دمای هوا و ورود یک سامانه جدید بارشی به منطقه، تندباد شدید با سرعت 90 کیلومتر در ساعت شهرهای مختلف اردبیل را درنوردید.

تندباد شدید با سرعت 90 کیلومتر در ساعت شهرهای اردبیل را درنوردید

معاون اداره‌کل هواشناسی اردبیل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: از امروز موج جدید بارش به شکل گسترده وارد استان شده و طی دو روز ناپایداری را همراه با رعد و برق و وزش باد رقم خواهد زد.

علی دولتی‌مهر خاطرنشان کرد: این سامانه مرکز اردبیل و شهرهای سرعین و مشگین‌شهر را تحت تأثیر قرار می‌دهد که از روز دوشنبه این سامانه از استان اردبیل خارج و جو آرامی در منطقه دوباره حاکم خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وزش باد دارای شدت و ضعف متناوب است و پیشینه سرعت آن تا این زمان در ایستگاه مرکزی هواشناسی اردبیل 90 کیلومتر در ساعت ثبت شده است.

وزش شدید باد از جانب جنوب غرب به دلیل خشکی زمین‌های منطقه، موجی از گرد و غبار را به هوا بلند کرده و سبب تیره شدن فضای شهر اردبیل شده است.

تندباد همچنین ضمن شکستن شاخه‌های نورس تعدادی از درختان در سطح شهر اردبیل، تردد رهگذران پیاده را با مشکل روبه‌رو کرده است.

وزش باد شدید در سومین روز از سال جدید سبب برهم خوردن چادرهای مسافران نوروزی و گردشگرانی شد که در کنار پارک‌ها و تفرجگاه‌های این استان برای حضور چند روزه در شهرهای مختلف استان اردبیل سکنی گزیده بودند و قصد داشتند از هوای مطبوع بهاری اردبیل استفاده کنند که وزش باد اجازه برپایی این چادرها را نداد و تعدادی از آنها به سکونتگاه‌های رسمی، هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌ها رفته و عده‌ای دیگر نیز رفتن را بر ماندن ترجیح داده و سفر خود را نیمه تمام به سمت شهرهای دیگر رها کردند.

* حادثه مرگبار در محورهای اردبیل - مشگین‌شهر و پارس‌آباد - بیله‌سوار  

براساس اعلام پلیس راه در تصادفی که صبح امروز رخ داد، هفت نفر از هموطنانمان مصدوم و یا جان باختند.

در یکی از این حوادث که در محور اردبیل - مشگین‌شهر رخ داد، دو دستگاه سواری پژو 206 و سواری پراید به صورت رو در رو با یکدیگر برخورد کردند؛ شدت حادثه به حدی بود که هر دو سواری آسیب کلی دیدند و حال دو نفر از مصدومان نیز وخیم گزارش شده است.

پلیس راه استان اردبیل علت این حادثه را انحراف به چپ سواری 206 اعلام کرد. با وجود شدت بسیار زیاد برخورد استفاده از کمربند ایمنی سبب نجات جان سرنشینان هر دو وسیله نقلیه شد.

همچنین در یک حادثه خونین دیگر در محور پارس‌آباد - بیله‌سوار بر اثر واژگونی یک دستگاه سواری پراید، دو نفر جان خود را از دست دادند.

در این حادثه، راننده و سرنشین پراید جان باختند و حضور اورژانس نیز نتوانست به کمک آنها بیاید و بر اثر جراحت و مصدومیت شدید، حادثه‌دیدگان دار فانی را وداع گفتند.

پلیس راه علت این حادثه را نیز سرعت بیش از حد و انحراف به چپ خودرو اعلام کرد.

انتهای پیام/62003/ذ30/چ3000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول