اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی همدان:

شهدا دانش‌آموختگان مکتب حسینی هستند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: شهدا دانش‌آموختگان مکتب حسینی و هادیان راه ایثار و جانفشانی در راه حق هستند.

شهدا دانش‌آموختگان مکتب حسینی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، علیرضا ایزدی در دیدار با خانواده سه شهید تویسرکان در هشت سال دفاع مقدس با اشاره به اینکه دیدار با خانواده شهدا توفیقی الهی است، اظهار داشت: خداوند را شاکریم که امروز به محضر سه خانواده شهید دفاع مقدس تویسرکان شرفیاب شدیم.

وی با تأکید بر اینکه نائل شدن به مقام رفیع شهادت شایستگی می‌خواهد، افزود: وجود شهدا معجزاتی بود که هر کسی سعادت و شایستگی آن را ندارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان با اشاره به اینکه زبان از تفسیر و توضیح حرکت و ایثارگری‌های شهدا قاصر است، تصریح کرد: حقیقتاً نه در قلم و نه در تصویر در هیچ جایی نمی‌شود حک کرد که کشوری با نبود تجهیزات در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح ایستادگی کند.

وی افزود: در زمان جنگ تحمیلی جنگ از سوی رژیم بعثی علیه ایران اسلامی، براساس مستندات تاریخی 58 کشور در دنیا عراق با سلاح‌های نظامی پیشرفته صدام را تغذیه می‌کردند.

ایزدی با طرح این سئوال که چه می‌شود یک کشور بدون هیچ‌گونه تسهیلات و تجهیزات جنگی در مقابل دشمن تا دندان مسلح می‌ایستد، تأکید کرد: پیروی و تبعیت محض ملت ایران از مکتب و سیره اهل بیت(ع) و حرکت در این مسیر متعالی با رهبری مدبرانه امام خمینی(ره) سبب پیروزی حق بر باطل شد. 

وی با اشاره به اینکه هر یک از شهدا معجزه الهی هستند که برای ما به ودیعه گذاشته شده‌اند، ابراز داشت: اگر امروز ما در جایگاه مدیریت در حوزه‌های مختلف قرار گرفته‌ایم به خاطر خون شهداست و ما در مقابل شهدا هیچ‌ چیز نیستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی همدان با تأکید بر اینکه مسئولیت امروز ما امانتی از سوی شهیدان است، به خانواده شهدا گفت: ما مسئولان را دعا کنید؛ چراکه ما محتاج نفس خیر شما هستیم تا به بهترین نحو بتوانیم به مردم خدمت کرده و از آرمان‌ها و اهداف شهدا صیانت کنیم تا در پیشگاه آنها روسیاه نباشیم.

وی با تأکید بر اینکه شهدا دانش‌آموختگان مکتب حسینی و هادیان و مروجان راه ایثار و جانفشانی در راه حق هستند، اذعان داشت: مسیر حرکت ما چیزی جز سیره و روش اهل بیت (ع) نیست و شهیدان روشنگر این هدف و راه در همه عرصه‌ها برای مسئولان و تمامی اقشار مردم هستند.

ایزدی با اشاره به اینکه هیچ‌گاه تاریخ رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های فرزندان غیور ایران زمین را در هشت سال دفاع مقدس فراموش نخواهد کرد، افزود: ایثارگری‌های نوجوانان و جوانان همگام با دیگر اقشار جامعه و صبر و مقاومت خانواده‌های شهدا و ایثارگران، انقلاب را بیمه کرد.

وی با بیان اینکه ما در مقابل خواسته‌های شهدا مسئولیم، متذکر شد: شهیدان و رزمندگان برای دفاع از ایران اسلامی جان خود را تقدیم اسلام کردند و به کشور اقتدار جهانی دادند؛ بنابراین همه ما امروز موظف هستیم که این میراث گرانبها را پاس داریم.

 

تکریم خانواده شهدا مدنظر مسئولان باشد

 

فرماندار شهرستان تویسرکان نیز با اشاره به اینکه صبر و اس تقامت خانواده شهدا ستودنی است، اظهار داشت:  همه ما در هر جایگاه و مسئولیتی که هستیم باید قدردان این اسو‌ه‌های تقوا باشیم.

حسین‌علی شرکائی با بیان اینکه تکریم خانواده شهیدان همیشه مدنظر مسئولان باشد، عنوان کرد: رفع مشکلات خانواده معظم شهدا در اولویت برنامه نهادهای مربوطه باشد.

وی افزود: تمام ملت ایران مدیون خون شهدا هستند؛ چراکه موجب عزتمندی و استحکام نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شدند.

انتهای پیام/89010/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول