اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قرچک:

نوروز و بهار موعد عبادت است/ نباید با واژه‌گزینی غلط حساسیت ایجاد کرد

امام جمعه شهرستان قرچک گفت: بهار آغاز نوروزی برای اطاعت پروردگار و نه معصیت‌طلبی است؛ نوروز برای فریب دادن نیست و نباید با واژه‌گزینی غلط حساسیت ایجاد کرد.

نوروز و بهار موعد عبادت است/ نباید با واژه‌گزینی غلط حساسیت ایجاد کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام حجت‌الله اسماعیلی در خطبه اول نماز جمعه این شهرستان پس از دعوت همگان به تقوای الهی گفت: در بسیاری از نعمت‌هایی که خداوند به ما داده باید شکرگزار واقعی باشیم و برترین شکرگزاری ترک معصیت است، در صورت ناشکری نعمت‌های الهی به جای نعمت، نقمت نصیب ما می‌شود. امام صادق (ع) فرموده‌اند «شکر نعمت‌ها همان دوری جستن از گناهان است.»

شکر نعمت برای زنان زیبارو همان حفظ عفت است

امام جمعه شهرستان قرچک افزود: دنیا با همه داشته‌هایش فرصتی برای آبادی آخرت است، خداوند ما را برای بهره‌وری درست از نعمت‌ها منع نکرده، اما هدف نباید تنها بهره‌وری باشد. زنان زیبارویی که خداوند به آنها جمال عطا کرده است، باید بیشتر در حفظ عفت خویش کوشا باشند، چراکه این عفت آنها به منزله شکر نعمت زیبایی است.

رئیس ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قرچک اذعان داشت: همه چیز دنیا باید برای آخرت باشد، برخی هرچند اندک برای دنیا به مسجد می‌روند و دوستی با دوستان خدا می‌کنند که اینها مصداق منافقان هستند و باید از نفوذ آنها در صفوف مؤمنان جلوگیری کرد.

بهار موعد عبادت است/ نباید با واژه‌گزینی غلط حساسیت ایجاد کرد

اسماعیلی در ادامه تأکید کرد: بهار یعنی زندگی، زلالی و شفافی؛ بهار یعنی آغاز نوروزی برای اطاعت پروردگار و نه معصیت. همگان توجه کنند که نوروز برای فریب دادن نیست و نباید با واژه‌گزینی غلط  حساسیت ایجاد کرد. علامه مجلسی به نقل از امام رضا (ع) فرموده‌اند «نوروز اولین روز طلوع خورشید، وزیدن باد، رویش گیاه، نزول جبرئیل امین بر پیامبر (ص) و روز عید سعید غدیر خم است. در برخی روایات داریم که حضرت مهدی (عج) در نوروز ظهور خواهند کرد.»

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قرچک ابراز داشت: اسلام مخالف بهار نیست و نوروز ریشه اسلامی و دینی دارد، از امام صادق (ع) نقل شده است «نوروز برای تقویت تقواست و در نوروز غسل کردن صواب بسیار دارد.»

اطاعت خدا در ترک معصیت است

امام جمعه شهرستان قرچک در خطبه دوم نماز جمعه این شهرستان پس از دعوت مجدد همگان به تقوای الهی گفت: خداوند رحمان خطاب به پیامبر اکرم (ص) فرموده‌اند «عامل سعادت بندگان بصیرت است»، در آیه 108 سوره یوسف آمده است «من و همه آنهایی که قرار است مردم را هدایت کنند، تنها از راه بصیرت هادی مردم هستند.»

وی ادامه داد: آن کسی که با معرفت روزه می‌گیرد و قرآن می‌خواند، وظیفه‌اش متفاوت است. همه پدرها خوب هستند، اما پدر واقعی کسی است که فرزندش را به درستی تربیت کند. خداوند ولی مؤمنان است و همه را از ظلمت به سوی نور هدایت می‌کند. متأسفانه عده‌ای ولایت شیطان را پذیرفته‌اند که یقیناً نابود خواهند شد. اطاعت خدا در ترک معصیت است و انسان خدایی حرف و عملش نیز خدایی می‌شود.

فرمایشات مقام معظم رهبری در حرم رضوی بسیار تعیین کننده و تاثیر گذار بود

اسماعیلی اذعان داشت: فرمایشات روز گذشته مقام معظم رهبری در حرم رضوی بسیار تعیین‌کننده و تأثیرگذار بود. حالت و صلابت ایشان به مانند ولی دلسوز مردم بسیار زیبا و مثال زدنی بود. ایشان تأکید داشتند که بین فرصت‌طلبی و دلسوزی فرق وجود دارد و باید آمریکا را نیز حتی اگر اشتباه می‌کند نصیحت کنیم و بعضاً اگر نیاز به تهدید بود، تهدید هم بکنیم. آمریکا نمی‌خواهد مشکلات ما حل شود و در رأس این حرکاتش سنگ‌اندازی در پرونده انرژی هسته‌ای به‌ عنوان حق مسلم ملت ایران است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری اذعان داشتند «هرگاه سخن از دشمنی است؛ ذهن مردم به سوی آمریکا می‌رود، فرانسه نیز از ابتدا دشمن حساب نمی‌شد، اما با توجه به اشتباهاتش در موضع دشمنی با ما قرار گرفت. انتخابات مظهر حماسه سیاسی، اقتدار نظام و مظهر مردم سالاری اسلامی است.»

ملت شجاع ما تا آخرین قطره خون حامی رهبرشان هستند

امام جمعه شهرستان قرچک تأکید کرد: طبق بیانات رهبری گسترش مشارکت مردم و حضور حداکثری تثبیت‌کننده پایه‌های نظام جمهوری اسلامی است و همه مردم و مسئولان باید در این راستا فعالیت کنند. مقام معظم رهبری تأکید دارند که همه سلایق سیاسی که در حیطه نظام اسلامی فعالیت می‌کنند باید در انتخابات مشارکت داشته باشند.

اسماعیلی در ادامه افزود: حضرت امام خامنه‌ای در سخنرانی آغازین روز نوروز 92 در مشهد مقدس تأکید داشتند که آری مردم تعیین‌کننده است و مردم مسئولند اصلح را برگزینند، چراکه هر رأی در آینده نظام مؤثر است. نباید اجازه بدهیم حوادث تلخ سال 88 به خاطر عدم تمکین گروهی به قانون تکرار شود. رئیس جمهور آینده باید علاوه بر داشتن خوبی‌های رؤسای جمهور پیشین، نقاط ضعف آنها را نیز پوشش دهد.

خطیب جمعه شهرستان قرچک در پایان خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان گفت: سیاستمداران داخلی و خارجی بدانند که ملت شجاع و فهیم ما تا آخرین قطره خونشان در حمایت از رهبر اسوه و امام الهی امت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ایستادگی خواهند کرد. 

انتهای پیام/2462/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول