اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

نظارت بر بازار یا بی‌خیالی مسئولان / گوجه‌فرنگی کیلویی 4هزار تومان

افزایش افسار گسیخته قیمت کالاها در مازندران از سال 91 به 92 کشیده شد به طوری که گوجه‌فرنگی این روزها با گرانی بیش از اندازه به مشتریان عرضه می‌شود.

نظارت بر بازار یا بی‌خیالی مسئولان / گوجه‌فرنگی کیلویی 4هزار تومان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، با شروع سال 92 و با وجود تاکید مسئولان تنظیم بازار مازندران بر نظارت همه‌ جانبه در سطح بازار، مردم و گردشگران در مازندران تغییری در قیمت کالاها مشاهده نکردند.

در ساعت پایانی سال نیز قیمت کالاها و مواد خوراکی به اوج خود رسید و با توجه به سرگرم شدن مسئولان تنظیم بازار مثل بقیه مردم بر زندگی روزمره، اوج گرانی کالاها در مازندران قابل مشاهده بود.

مشتریان و مردم که دیگر ناامید از تغییر در قیمت کالاها بودند دیگر توجه به قیمت کالاها نداشتند.

در ساعات پایانی سال 91 نامرغوب‌ترین صیفی‌جات در بازار مازندران به اوج گرانی خویش رسید، گوجه‌های پلاسیده در سطح میوه فروشی‌ها تا قیمت 4 هزار تومان نیز خودنمایی می‌کرد.

افزایش افسار گسیخته قیمت تنها به صیفی‌جات محدود نمی‌شود، بی‌ثبات بودن قیمت کالاها در بیشتر کالاها قابل مشاهده است.

برخی از میوه فروشی‌ها آنقدر سرگرم فروش کالا و دریافت پول بودند که حتی به خود اجازه تغییر در قیمت کالای سالم با ناسالم ندادند و مردم که این روزها به گران خریدن کالاها عادت کردند، جز نگاه کردن با افسوس به قیمت کالا و برخی‌ها هم از سر نیاز مجبور به خرید کالا بودند.

ناظران بازار این روزها در تعطیلات به سر می‌برند علاوه بر آنها برخی وجدان‌ها نیز در تعطیلی به سر می‌برند و تعطیلات بهانه‌ای شد در دست سوداگران کالاها و خدمات که از هر سو در تلاش هستند تا بر مردم بتازند.

مسئولان تنظیم بازار در اخبارهای متعدد اعلام می‌کنند که کار نظارت بر کالاها با توجه به تعطیلات اخیر در کشور ادامه دارد ولی مردم با نگاه به قیمت‌ کالاها با زبان بی‌زبانی از عدم نظارت بر کالاها گلایه دارند.

هیچ گونه کمبود کالایی در مازندران مشاهده نمی‌شود ولی نظارت بر بازار به نظر می‌رسد که تعطیل شد.

انتهای پیام/86004/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول