اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قالب سخنرانی‌های آیت‌الله مصباح‌یزدی

کتاب «رساترین دادخواهی و روشنگری» منتشر می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر تدوین و چاپ مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) از انتشار کتاب «رساترین دادخواهی و روشنگری» در اواخر فروردین‌ماه 92 خبر داد.

کتاب «رساترین دادخواهی و روشنگری» منتشر می‌شود

محمد روحانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به چاپ کتاب رساترین دادخواهی و روشنگری اظهار کرد: این کتاب شامل مباحث وحدت امت اسلامی، معنای وحدت، وحدت حقیقی، ارزش وحدت، ارزش اعتلاف و راهکارهای تحقق وحدت مطلوب در برابر انواع اختلاف است.

وی خاطرنشان کرد: نگاهی به فلسفه ایراد خطبه فدکیه شامل داستان فدک، شاهکار دختر رسول خدا (ص) و تدبیر بی‌نظیر ایشان از دیگر مباحث مطرح شده در این کتاب است.

مدیر تدوین و چاپ مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با بیان اینکه بخش اول این کتاب در زمینه خداشناسی حضرت فاطمه (س) است، گفت: مطالبی در زمینه شکر و ثنای الهی در کلام حضرت فاطمه(س)‌، دریای نعمت الهی، ویژگی‌های نعمت الهی، شمارش‌ناپذیری نعمت الهی، حقیقت توحید و شناخت خدا، صفات سلبی خدا، افعال الهی و هدف اصلی آفرینش در بخشی از این فصل ارائه شده است. 

وی خاطرنشان کرد: راه و راهنما‌شناسی حضرت فاطمه (س) از دیگر مطالب مطرح شده در بخشی از این کتاب بوده که نخستین مخلوق، عالم نور، رابطه وجود نورانی و جسمانی از جمله مباحث مطرح شده در این بخش است.

روحانی گفت: فلسفه نبوت از دیگر مباحث تبیین شده در این کتاب است که در این زمینه تقدیرات علمی و عینی، تقدیرات حتمی و غیر حتمی، امر دفعی خداوند و خلقت تدریجی عالم مطرح شده است.

وی یادآور شد: مباحثی در زمینه فهرست اسرار معارف کلی قرآن، ایمان پالایش‌گر قرن، نماز درهم شکننده تکبر، زکات پاک‌کننده جان و مال، پایبندی به تعهد و نردبان تکامل در بخشی از این کتاب مطرح شده است.

مدیر تدوین و چاپ مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: این اثر مجموعه‌ای از سخنرانی‌های ‌آیت‌الله مصباح یزدی در زمینه خطبه فدکیه از 22 مردادماه 89 تا 25 خردادماه 90 است.

وی یادآور شد: علامه مصباح‌یزدی در سخنرانی‌های خود با تسلط بی‌نظیر بر معارف قرآنی و علوم عقلی و اجتماعی، ما را با اعتقادات ناب فاطمی آشنا کرده و از سویی دیگر با تحلیل نکات عبرت‌آموز انقلاب فاطمی در تشخیص وظیفه زمانه خود یاری می‌رساند.

روحانی با اشاره به خطبه فدکیه گفت: این خطبه شریف از جمله خطبه‌های معروفی است که علمای شیعه و اهل سنت آن را نقل کرده‌اند.

کتاب رساترین دادخواهی و روشنگری در زمینه شرح خطبه حضرت زهرا (س) معروف به خطبه فدکیه شامل سخنرانی‌های آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی در 626 صفحه تدوین شده است و اواخر فروردین‌ماه 92 به همت انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) منتشر می‌شود.

انتهای پیام/78003‌/ز30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول