اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با ایام عید نوروز

ویژه‌نامه‌ نوروزی نشریه حرم منتشر می‌شود

خبرگزاری فارس: ویژه نامه نوروزی نشریه حرم به منظور اطلاع رسانی و آگاهی دهی به زائران نوروزی مشهد مقدس منتشر می‌شود.

ویژه‌نامه‌ نوروزی نشریه حرم منتشر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، با توجه به تشرف میلیونی زائران به مشهدالرضا(ع) از سراسر کشور در ایام نوروز، اداره کل روابط عمومی آستان قدس رضوی همه ساله در راستای فراهم کردن تمهیدات لازم برای زیارتی با آرامش، علاوه بر اطلاع‌رسانی در مسیرهای ارتباطی و در سطح شهر از طریق پایگاه‌های راهنمای زائر، ویژه‌نامه‌ای را نیز تدارک دیده و در اختیار زائران قرار می‌دهد.

ویژه‌نامه نوروز 1392 در 60 صفحه و در پنج فصل با محوریت اطلاعات لازم برای زائران در شمارگان 50 هزار نسخه منتشر و در مسیرهای ارتباطی مسافران از قبیل فرودگاه، راه آهن و پایانه های مسافربری و همچنین در پایگاههای راهنمای زائر توزیع

می شود. 

‌سیاری از زائران و مسافران در سفر به مشهدالرضا(ع)، در مجتمع‌های میان راهی و میقات الرضا(ع) اقامت کرده و از برکات موقوفات در ساخت این مجتمع های میان راهی استفاده می‌کنند.

زائران در این بخش از ویژه‌نامه نوروزی، با این مجتمع‌های میان راهی و امکانات رفاهی آنها آشنا شده و اطلاعاتی نیز درباره دو رد پای منتسب به امام رضا(ع) در قدمگاه نیشابور و چشمه دهسرخ به دست می آورند. 

اینجا شهر توست

نگاهی به مشهد مقدس با محوریت معرفی شهر و جاذبه‌های تاریخی و گردشگری آن، گذری بر صنایع دستی مشهد، معرفی سوغات این شهر و همچنین سوغات رضوی شامل محصولات غذایی، فرهنگی، هنری و ... از مطالبی است که در این بخش از ویژه‌نامه نوروزی به آن پرداخته شده است. همچنین نقشه شهر مشهد، با برجسته‌سازی دفاتر مراجع تقلید، داروخانه‌های شبانه‌روزی، پمپ بنزین‌های اطراف حرم مطهر رضوی و همچنین مؤسسات آستان قدس رضوی که با زائران مرتبط هستند، در این بخش گنجانده شده است.

 وقتی به تو نزدیکم

این بخش از ویژه نامه نوروزی شامل آداب زیارت، آنچه زائران در مورد ورود به حرم مطهر باید بدانند، تربیت در سایه اهل بیت(ع)، مسیرهای تشرف به حرم از نقاط مختلف شهر مشهد، معرفی پارکینگ‌های حرم مطهر، خدمات مؤسسات آستان قدس رضوی پیرامون حرم از قبیل پایگاه‌های راهنمای زائر، نمایشگاه‌های دائمی، انتظامات و... است.

و اینجا خانه تو

در این بخش سعی شده است تا با معرفی صحن‌ها و رواق‌ها، روضه‌ منوره، مسجد گوهرشاد، نقاره‌خانه، سقاخانه‌ها، مهمترین خدمات ارائه شده در حرم مطهر برای زائران، کتابخانه و موزه مرکزی آستان قدس رضوی و ساعات کاری آنها در ایام نوروز، کفشداری‌ها و مهمانسرای حضرت رضا(ع) زائران را درباره خدمات ارائه شده در حرم مطهر بیش از پیش آشنا کنند.

معرفی خدمات فرهنگی معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در حرم مطهر رضوی، بخش دیگری از مطالب این فصل است.

و در آخر

اداره کل روابط عمومی آستان قدس رضوی، از زائران کوچک و کودکانی که در این ایام به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند نیز غفلت نکرده و بخشی از ویژه‌نامه نوروزی را به آنها اختصاص داده که در این بخش مطالبی متشکل از خدمات ویژه آستان قدس رضوی برای کودکان در حرم مطهر، معرفی بخشهای کودکانه حرم و توصیه هایی برای آنها درج شده است.

عکس‌ها و تصاویر زیبا از حرم مطهر رضوی و بخشی تحت عنوان خاطره نویسی یک زیارت از بخش های دیگر این ویژه نامه هستند.

در پایان این ویژه نامه مسابقه ای هم از مجموعه مطالب درج شده در همین ویژه نامه برای خوانندگان طراحی شده است.

انتهای پیام/70009/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول