اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسافران به مقصد اردبیل نگران برف و سرما نباشند

هوای اردبیل تا 3 روز آینده صاف و نیمه ابری است

خبرگزاری فارس: به دنبال بارش برف در واپسین روزهای زمستان و ورود یک سامانه سرد اداره کل هواشناسی استان اعلام کرد تا سه روز آینده هوای اردبیل صاف و نیمه ابری بوده و هیچ بارش خاصی اتفاق نمی‌افتد.

هوای اردبیل تا 3 روز آینده صاف و نیمه ابری است

کارشناس اداره کل هواشناسی استان امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته با ورود یک سامانه بارشی به استان و کاهش دما تا 10 درجه اهالی و برخی از مسافران ورودی به استان اردبیل نگران روزهای پایانی سال و روز اول عید بودند که اعلام می‌کنیم هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد و سیستم بارشی بعد از ظهر امروز از منطقه خارج شده و تا روز شنبه هوای صاف و نیمه ابری در برخی از مناطق استان رگبارهای پراکنده اتفاق می‌افتد.

رسول همتی خاطرنشان کرد: سامانه دیگر که گذرا خواهد بود از روز عصر شنبه وارد استان خواهد شد اما تحرک آن جدی نخواهد بود و به صورت موقت از منطقه خارج خواهد شد.

وی با اعلام اینکه بیشترین برف در خلخال و گرمی باریده که میزان آن نیز 6 سانتی‌متر بوده است، یادآور شد: بیشترین بارندگی نیز در گرمی اتفاق افتاده که 7.7 میلی‌متر است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان گفت: پیش‌بینی می‌کنیم با توجه به آرامش جوی در منطقه هیچ مشکلی در تردد مسافران و گردشگران به وجود نیاید چرا که فردا همچنین روز اول، دوم و سوم عید هوای کاملاً صاف و نیمه ابری در منطقه حاکم خواهد بود و سوز و سرمایی نیز احساس نخواهد شد.

اما به دنبال بارش برف که از دیشب در استان اردبیل آغاز شده و تا اوایل صبح نیز ادامه داشت دمای هوا کاهش یافته و به منفی 3 درجه هم رسید.

بر اساس اعلام مرکز اطلاعات راه‌های استان اردبیل مسافران و گردشگرانی که قصد مسافرت به استان اردبیل را دارند باید خودروی خود را به زنجیر ‌چرخ و تجهیزات زمستانی مجهز کنند.

مسافران زنجیر ‌چرخ و تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند

مرکز اطلاعات راه‌های استان اردبیل نیز اعلام کرد سطح اکثر محورهای مواصلاتی استان به دلیل بارش برف لغزنده بوده و رانندگان باید برای حرکت در این جاده‌ها زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند.

این مرکز همچنین میزان برف در برخی جاده‌های کوهستانی و گردنه‌های صعب‌العبور را به طور نسبی سنگین و همراه با کولاک اعلام کرد.

بارش برف که در این ایام سبب خوشحالی کشاورزان و زارعان شده است از سویی بازار داغ پایانی سال را نیز با اختلالاتی روبرو کرد به طوری که ماموران شهرداری نیز مجبور شدند تا بار دیگر به رفت و روب و پاکیزه کردن شهر اقدام کنند تا چهره شهر در آستانه سال نو چهره‌ای زیبا و پاکیزه باشد.

بازگشایی محور خلخال ـ پونل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، همچنین با تلاش ماموران راهداری و برف‌روبی و نمک‌پاشی به موقع جاده خلخال به پونل و گردنه الماس باز بوده و تردد در آنها جریان دارد.

به گفته رئیس اداره راه و شهرسازی خلخال عملیات بازگشایی راه مسدود شده خلخال به پونل از یک هفته پیش آغاز شده و با این اقدام امکان عبور و مرور وسایط نقلیه فراهم می‌آید.

به گفته فردین مولایی جاده 80 کیلومتری تازه احداث شده خلخال به پونل همه ساله به علت بارش سنگین برف و احتمال سقوط بهمن از نیمه دوم سال مسدود می‌شود که امسال برای استفاده مسافران و گردشگران نوروزی راهداران اقدام به بازگشایی این مسیر کردند.

انتهای پیام/62003/غ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول