اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با گرم شدن هوا صورت گرفت

تغییر الگوی بارش‌ها در کشور از برف به باران

خبرگزاری فارس: معاون سازمان هواشناسی استان زنجان گفت: افزایش دمای کشور در سال‌جاری موجب تغییر غالب بارش‏ها از برف به باران شده است.

تغییر الگوی بارش‌ها در کشور از برف به باران

صادق ضیائیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به وضعیت جوی استان در روزهای آینده اظهار داشت: زنجان طی هفته آینده هوایی صاف و آرام خواهد داشت.

وی با بیان اینکه هفته آینده شرایط جوی استان پایدار است، افزود: با پایداری هوای استان دمای هوا نیز روند افزایشی خواهد داشت.

معاون سازمان هواشناسی استان زنجان با اشاره به جو ناپایدار در روز جمعه خاطرنشان کرد: روز جمعه بارش باران به صورت خفیف و پراکنده را خواهیم داشت.

*کاهش 69 درصدی بارندگی در مهر ماه

وی به کاهش 69 درصدی بارندگی در مهر ماه اشاره کرد و ادامه داد: مهر ماه امسال شاهد کاهش 69 درصدی بارندگی نسبت به درازمدت هستیم.

ضیائیان به کاهش بارش برف در استان اشاره کرد و گفت: افزایش دمای کشور در سال‌جاری موجب تغییر غالب بارش‏ها از باران به برف شده است.

معاون سازمان هواشناسی استان زنجان به افزایش دمای کلی در سطح کشور اشاره کرد و اظهار داشت: در سال‌جاری دمای هوا در سطح کشور بالا بوده است.

*وضعیت خشکسالی استان در سطح میانگین کشوری است

وی به وضعیت خشکسالی در کشور اشاره کرد و یادآور شد: وضعیت خشکسالی سال‌جاری در استان زنجان در سطح میانگین قرار دارد.

ضیائیان به وضعیت بارندگی در آبان ماه اشاره کرد و اظهار داشت: بارش باران در آبان ماه شاخص‏های بارش را در سطح استان افزایش داد.

معاون سازمان هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه در مهر ماه وضعیت مناسبی از لحاظ بارش در استان نداشتیم، افزود: بارش‏های آبان ماه این کمبود را جبران کرد.

*بارش‌های آبان ماه موجب افزایش 156 درصدی بارش‏ها شده است

وی بارش‌های آبان ماه را موجب افزایش 156 درصدی در سطح استان عنوان کرد و یادآو شد: افزایش سطح بارش در این سطح جبران مناسبی بر بارش‏ها بود.

ضیائیان وضعیت بارش در استان را مناسب عنوان کرد و اظهار داشت: وضعیت فعلی بارش‏ها در درازمدت قابل قبول است.

انتهای پیام/73002/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول