اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون رئیس جمهور:

تعیین ردیف اعتباری برای صنایع دستی سیستان و بلوچستان ضروری است

خبرگزاری فارس: معاون رئیس جمهور گفت: صنایع دستی در سیستان و بلوچستان مغفول مانده و تعیین ردیف اعتباری در این زمینه ضروری است.

تعیین ردیف اعتباری برای صنایع دستی سیستان و بلوچستان ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محمدشریف ملک‌زاده در جلسه شورای اداری استان در استانداری با حضور مسئولان استانی ضمن قدردانی از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر استاندار و مدیران اجرایی استان اظهار داشت: درک و لمس خلوص مردم بی مدعا تضمین کننده نظام و سبب رشد و توسعه اقتصادی، فرهنگی و سیاسی است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی افزود: نوروز 92 باید برای مردم همراه با شادی و نشاط سپری شود در این راستا سازمان میراث فرهنگی همه هم و غم خود را به‌کار گرفته تا با برگزاری جشنواره‌های صدای بهار در 31 استان کشور در همه حوزه‌ها و زمینه‌ها به بهترین نحو ممکن برگزار کند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جاذبه‌های گردشگری سیستان و بلوچستان را بی‌بدیل و بی‌نظیر دانست و بیان داشت: ابنیه و کاخ موزه‌های تاریخی استان گویا و بیانگر غنای فرهنگی میراث معنوی مردم بی‌ادعای این سرزمین است.

ملک‌زاده ادامه داد: جاذبه‌های استان در سطح ملی کمرنگ است با توجه به ظرفیت و گستردگی استان هنوز خیلی از آثار تاریخی کهن شناسایی نشده و ایجاد اداره کل میراث فرهنگی با مرکزیت سیستان اتفاق میمونی بود که امروز رخ داد و باید مواریث طبیعی و تاریخی منحصر و بی‌نظیر استان در سراسر دنیا معرفی شود.

وی توسعه صنایع دستی در استان را زمینه ایجاد اشتغال، امنیت و اقتصاد پویا دانست و گفت: در حوزه سرمایه‌گذاری برای ایجاد مجتمع‌های گردشگری، تفریحی و عرضه صنایع دستی هیچ مانعی وجود ندارد و بخش خصوصی به راحتی می‌تواند در این حوزه ورود کند.

معاون رئیس جمهور خدمت به مردم را در نظام جمهوری اسلامی عبادت تلقی کرد و افزود: برای رشد و توسعه استان در زمینه گردشگری و صنایع دستی از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

ملک‌زاده تصریح کرد: خلوص، پایداری و رادمردی مردم سیستان و بلوچستان را می‌توان به عنوان میراث معنوی فرهنگی آنان به ثبت رساند.

وی گفت: بازارچه‌های دائمی عرضه مستقیم صنایع دستی در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی می‌شوند.

 

* استان سیستان و بلوچستان محروم نیست بلکه مظلوم است

استاندار سیستان و بلوچستان هم در ادامه این جلسه، دستاوردهای سفر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را برای استان مفید و مطلوب دانست و گفت: این سفر اتفاق‌های خوب و نویدبخشی برای مردم این منطقه به ارمغان آورد که با تلاش شبانه‌روزی مدیران اجرایی استان که همواره پای کار هستند این نهال به ثمر می‌رسد.

حاتم نارویی با اشاره به اینکه این استان محروم نیست، بلکه مظلوم است خاطرنشان کرد: دشمن جنگ نرمی را که برای ما طراحی کرده و به شیوه‌های گوناگون در صدد عملیاتی کردن آن است، اما مردم این منطقه با تیزبینی و ذکاوت از این مرحله نیز گذر خواهند کرد زیرا ترفندهای دشمن را به خوبی شناخته‌اند.

وی صبوری، پایمردی، علم و تقوا را از خصوصیات شاخص مردم سیستان و بلوچستان نام برد و گفت: به لطف پروردگار شبانه‌روز پای کار ایستاده‌ایم تا موانع را از سر راه برداریم.

انتهای پیام/75003/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول