اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گلستان:

دستگاه‌های فرهنگی درباره قاچاق کالا و ارز فرهنگ‌سازی کنند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: دستگاه‌های فرهنگی با توجه به اهمیت موضوع قاچاق کالا و ارز باید در این باره اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی کنند.

دستگاه‌های فرهنگی درباره قاچاق کالا و ارز فرهنگ‌سازی کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، علیرضا جمشیدی در هشتمین و آخرین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در سال 1391 اظهار کرد: معتقدیم که جمهوری اسلامی حکومتی با ویژگی مردم‌سالاری دینی است و مردم ما از نخستین روزهای انقلاب تا به امروز در تمام صحنه‌ها و عرصه‌ها حضور پررنگی داشته‌اند، لذا قطعاً با شناختی که از مردم متدین و ولایتمدار داریم، این رفتار خداپسندانه را ادامه خواهند داد.

وی با بیان اینکه باید نقش پررنگ همکاری عمومی را در تمام حوزه‌ها جدی گرفت، تصریح کرد: در تمام حوزه‌ها به ویژه مسائل اجتماعی و اقتصادی اگر بخواهیم کاری را منهای همکاری عمومی انجام دهیم، قطعاً موفقیتی را به دست نخواهیم آورد.

جانشین ریاست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان ادامه داد: وظیفه همه ماست در سال جدید با جدیت به بحث اقتصاد مقاومتی که تدبیر و تأکید رهبر معظم انقلاب است، بپردازیم، بخشی از امور مربوط به همکاری عمومی و مردمی می‌شود و بخشی از امور و اقدامات هم در حوزه تدابیر دولتی و حاکمیتی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: قطعاً در حوزه اقتصاد مقاومتی و بحث حمایت از کار و سرمایه ایرانی که پرداختن به آنها باعث کمرنگ‌تر شدن قاچاق کالا در کشور نیز خواهد شد، نیاز به کار فرهنگی، فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی مناسب برای تنویر افکار عمومی وجود دارد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان خاطرنشان کرد: انتظارمان این است که دستگاه‌های متولی حوزه فکر، فرهنگ و اندیشه به ویژه صدا و سیما و سایر رسانه‌های پرمخاطب جمعی با توجه به اهمیت موضوع، در این حوزه به اندازه کافی اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی داشته باشند.

وی سه آیتم سیاست‌گذاری کلان در سطح کشور و تصمیم‌سازی، اجرای مصوبات، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های سیاست‌گذاری شده در سطح کلان توسط دستگاه‌های اجرایی و همین طور کنترل جدی مناطق مرزی به ویژه مناطقی که امکان ورود و خروج کالای قاچاق در آنها وجود دارد را به عنوان مهم‌ترین اقدامات حاکمیتی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کنار فرهنگ‌سازی عمومی برشمرد.

جمشیدی با اشاره به اهمیت موضوع انتخابات آتی اظهار کرد: طبیعتاً دشمنان از هر فرصتی برای ضربه زدن به نظام اسلامی استفاده خواهند کرد و همه باید هوشیار باشیم که در این ایام، خدای نکرده آب به آسیاب دشمن نریزیم و هر شخصی از مدیر گرفته تا کارشناس در هر سطح و سمتی در مسیر حل مشکلات مردم و منافع عمومی گام برداریم.

وی با تأکید بر موضوع نظارت بر بازار و قیمت‌ها گفت: با همت و درایت رئیس‌جمهور و دولت خدمتگزار، در آستانه سال نو بخشی از التهابات موجود در بازار از بین رفته و دغدغه مردم کمتر شده است که ادامه این روند با تلاش و پشتکار همه از مسئولان کشور و استان گرفته تا خود مردم میسر خواهد شد. 

انتهای پیام/2307/ز/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول