اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر خبر داد

200 شیوه قاچاق کالا و سوخت توسط قاچاقچیان

خبرگزاری فارس: استاندار بوشهر گفت: با توجه به اینکه قاچاقچیان 200 شیوه قاچاق کالا و سوخت در برنامه خود اعمال می‌کنند لازم است شیوه‌های جدید با فعالیت تحقیقاتی در اختیار دستگاه‌ها قرارگیرد تا راه‌های برخورد با آنان را طراحی کنند.

200 شیوه قاچاق کالا و سوخت توسط قاچاقچیان

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، فریدون حسنوند صبح امروز در نشست با اعضا کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه در ماه‌های گذشته اقدامات موثر و خوبی در جهت مبارزه با قاچاقچیان صورت گرفته است، گفت: با این برخورد موثر شرایط فعالیت قاچاقچیان در استان کاملا تغییر یافته است که جای تقدیر و سپاسگزاری از دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و قضایی است.

قاچاقچیان شیوه قاچاق  را تغییر داده‌اند

وی اضافه کرد: هرچند بوشهر دارای مزیت‌های مهمی در ابعاد گوناگون است ولی برخی از این فرصت‌ها سوء استفاده می‌کنند که منجر به تهدید می‌شود و تشدید مبارزه با قاچاقچیان باید در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه قاچاقچیان شیوه قاچاق را تغییر داده‌اند، افزود: متناسب با شیوه‌های آنان باید مبارزه صورت گیرد به‌گونه‌ای که از مبدا تا مقصد برای آنان خطرآفرین باشد.

حسنوند با تاکید بر تامین اعتبارات لازم برای برخورد با قاچاقچیان بویژه قاچاق سوخت، افزود: هر چند حوزه قضایی برخورد موثری با قاچاقچیان دارد ولی لازم است در جهت تشکیل پرونده قاچاقچیان کارشناسان تخصصی‌تر وارد شوند که با مستند سازی مجرم بودن آنان برای قاضی محرز شود.

وی افزود: با توجه به اینکه قاچاقچیان 200 شیوه قاچاق کالا و سوخت در برنامه خود اعمال می‌کنند لازم است شیوه‌های جدید با فعالیت تحقیقاتی در اختیار دستگاه‌ها قرارگیرد تا راه‌های برخورد با آنان را طراحی کنند.

تسهیلات برای تجارت از راه‌های قانونی

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه در کنار برخورد با قاچاقچیان باید تسهیلات لازم برای تجار و بازرگانان فراهم شود، گفت: تسهیل در حوزه تجارت موجب رونق داد و ستد و فعالیت‌های بازرگانی می‌شود و بدون شک ایجاد این تسهیلات برای تجارت از راه‌های قانونی موجب کاهش قاچاق خواهد شد .

حسنوند به نقش صدا و سیما برای شناساندن تبعات قاچاق و حرام بودن درآمد آن در زندگی مسلمانان اشاره کرد و گفت: باید از رسانه ملی برای بررسی عواقب قاچاق بااستفاده از کارشناسان مجرب استفاده کرد که این مهم نقش ویژه‌ای در کاهش آن دارد.

وی با اشاره به اینکه مردم بوشهر دیندار، متدین و خداجو هستند تاکید کرد: آگاه کردن مردم ازعواقب درآمد قاچاق از بسیاری از این مشکلات پیشگیری می‌کند.

انتهای پیام/66006/ق30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول