اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه برازجان:

ارزش پرستاری از عبادت و نماز در مسجد نیز بالاتر است

خبرگزاری فارس: امام جمعه برازجان گفت: ارزش پرستاری از عبادت و نماز در مسجد نیز بالاتر است.

ارزش پرستاری از عبادت و نماز در مسجد نیز بالاتر است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام حسن مصلح صبح امروز در دیدار با جمعی از پرستاران شهرستان دشتستان با تبریک ولادت حضرت زینب (س) اظهار داشت: حضرت زینب (س) اسوه و الگویی برای تمامی آحاد جامعه اسلامی است و پرستاران باید روحیه زینبی داشته باشند تا همراه، همدم و مداواگر بیماران باشند.

امام جمعه برازجان خاطر نشان کرد: پرستاری از مشاغل با ارزش و حساس جامعه است و از اجر و ثواب بالایی برخوردار است که در گفتار پیامبر اکرم (ص) نیز همواره بر اهمیت این شغل تأکید شده است.

مصلح بیان داشت: ارزش پرستاری از عبادت و نماز در مسجد نیز بالاتر است و این قشر با ابراهیم خلیل محشور می‌شوند و گناهانشان آمرزیده و از میوه‌های بهشتی برخوردار می‌شوند.

وی با تشریح عوامل فضیلت‌ شغل پرستاری، اضافه کرد: اخلاص در کار، حفظ منزلت بیمار و دشواری کار،‌ همه و همه از عوامل فضیلت شغل پرستاری هستند.

این مسئول اذعان داشت: پرستاری از بستگان یکی از مهم‌ترین ابعاد پرستاری است و همه مردم در جامعه اسلامی باید به این مهم توجه داشته باشند؛ پرستاری از پدر و مادر پیر و بیمار یکی از ارزشمندترین نمونه‌های پرستاری است و از اجر و ارزش بالای اخروی برخوردار است.

امام جمعه برازجان عنوان کرد: رضایت خاطر و دعای بیماران، محبوبیت الهی از آثار ارزشمند شغل پرستاری است و پرستاران همواره باید به این سرمایه‌های ارزشمند شغلی توجه داشته باشند.

مصلح ابراز داشت: تواضع، حلم و بردباری، اخلاق پرستاری، رفق و مداری، امید بخشیدن به بیماران و توجه به ارزش‌های الهی و اسلامی از مهم‌ترین اصولی است که پرستاران باید همواره مدنظر داشته باشند.

امام جمعه برازجان یادآور شد: باید‌ها و نبایدهایی مثل رعایت تقوا و بهره‌گیری از تمام تلاش برای بهبودی بیماران، خیرخواهی نسبت به بیمار و ... باید همواره مدنظر پرستاران قرار بگیرد.

وی افزود: همه پرستاران ایران اسلامی بر اساس مسئولیت و تکلیفی که بر عهده دارند این رسالت را به خوبی انجام داده‌اند و برای ایشان آرزوی توفیق و سربلندی داریم.

امام جمعه برازجان در پایان گفت: پرستاران با الهام گرفتن از سیره عملی آن حضرت امروز باید احیاگر جامعه پرستاران باشند و بتوانند راه آن حضرت را ادامه دهند.

انتهای پیام/2452/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول