اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه برازجان:

29 اسفند نمود استقلال‌طلبی و عزت‌خواهی ملت ایران است

خبرگزاری فارس: امام جمعه برازجان گفت: 29 اسفند نمود استقلال‌طلبی و عزت‌خواهی ملت ایران است.

29 اسفند نمود استقلال‌طلبی و عزت‌خواهی ملت ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از برازجان، حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های امروز نماز جمعه برازجان با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: تقویت خصلت‌های انسانی و دوری کردن از گناه و ناپاکی امری مهم است که باید مورد توجه مردم قرار گیرد.

امام جمعه برازجان با اشاره به سالروز میلاد حضرت زینب (س) خاطر نشان کرد: حضرت زینب (س) الگوی معرفت، ولایت‌مداری، عبادت و پرستاری است و همه بانوان مسلمان باید آن بانوی بزرگوار را الگوی خود قرار دهند و در مسیر سیره و منش ایشان گام بردارند.

مصلح با تبریک روز پرستار بیان داشت: پرستاران مونس لحظه‌های تنهایی و درد و رنج مردم هستند و باید همواره به منزلت و ارزش این شغل تاثیرگذار در جامعه توجه داشته باشیم.

وی به سالروز ارتحال یادگار امام راحل اشاره کرد و افزود: حاج سید احمد خمینی عنصری بی‌بدیل در کنار بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بودند و همیشه یار و یاور نظام، رهبری و ولایت بوده‌اند.

خطیب جمعه برازجان گفت: در عملیات والفجر 10 با مجاهدت رزمندگان اسلام در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حلبچه آزاد شد و بعد از آن صدامیان اقدام به بمباران شیمیایی حلبچه کردند که در این اقدام غیر نظامیان بسیاری به شهادت رسیدند.

مصلح ابراز داشت: همه شاهد بودیم که صدام چگونه به جزای اعمال خود رسید و ان‌شاءالله روزی را شاهد خواهیم بود که تمامی مستکبرین دنیای غرب به جزای اعمال غیرانسانی خود می‌رسند.

وی به سالروز ملی‌ شدن صنعت نفت اشاره کرد و افزود: در سال 1287 و پس از کشف نفت در ایران استعمارگران همیشه در صدد چپاول سرمایه ملی برای خود بودند و در 29 اسفند 1329 با رهبری آیت‌الله کاشانی و همکاری دولت دکتر مصدق، ماده واحده‌ای مبنی بر ملی شدن صنعت نفت و لغو تمامی امتیازات خارجی در مجلس تصویب شد.

امام جمعه برازجان تصریح کرد: ملی شدن صنعت نفت نمونه‌ای از استقلال‌طلبی و عزت‌خواهی ملت ایران است که عزت، اقتدار و سربلندی را برای ایران رقم زد.

مصلح گفت: قبل از اسلام آداب، رسوم و آئین‌هایی اسلامی وجود داشت که بعد از اسلام با آداب اسلامی و قرآنی آمیخته شده و هر ساله در ایام نوروز شاهد این آداب و رسوم صحیح هستیم.چهارشنبه سوری از آداب خرافاتی است که هر ساله در ایام پایانی سال شاهد آن هستیم و متاسفانه خطرات زیادی برای مردم ایجاد می‌کند.

امام جمعه برازجان در ارتباط با 13 به‌ در اظهار داشت: تمامی ایام سال میمون و مبارک هستند و هیچ یک از روزها نحس نیست و اعتقاد به نحسی روز سیزدهم اعتقادی خرافی است که متاسفانه در جامعه شاهد وجود آن هستیم.

مصلح با تاکید بر اینکه در ایام نوروز باید به دیدار طبیعت برویم، گفت: ایام نوروز فرصتی مناسب است که ما در اختیار داریم و باید از این فرصت برای سیر و سفر در طبیعت استفاده کنیم. اسلام مخالف شادی و تفریح سالم و مشروع نیست و باید از مجالس حرام که انسان‌ها را به گناه آلوده می‌کنند، خودداری کنیم.

مصلح بیان داشت: شهرداری‌های شهرستان به وضعیت تفر‌ج‌گاه‌ها و تفریح‌گاه‌های نوروزی که مسافران در ایام نوروز در آن اقامت می‌کنند، باید توجه داشته باشند و امکانات رفاهی لازم برای مسافران نوروزی را فراهم کنند.

وی نظارت بر وضعیت بازار در روزهای پایانی سال و ایام نوروز را ضروری دانست و عنوان کرد: اداره صنعت، معدن و تجارت بر وضعیت بازار نظارت داشته باشد و مانع سوء استفاده سودجویان از وضعیت بازار شود.

امام جمعه با تقدیر از نیروی انتظامی و دستگاه قضایی دشتستان گفت: از دستگاه قضایی و نیروی انتظامی دشتستان به‌خاطر رسیدگی به خواسته‌های مردم و تلاش رأی اعتلای امنیت دشتستان تقدیر و تشکر می‌کنیم.

انتهای پیام/2452/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول