اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا سی‌ام برپاست

نمایش «تفکر مرگ» در نمایشگاه چند رسانه‌ای گروهی در اصفهان

خبرگزاری فارس: نمایشگاه گروهی چهار هنرمند اصفهانی از 25 اسفند ماه امسال در نگار‌خانه آپادانا اصفهان برپا شده است و تا سی‌ام همین ماه ادامه دارد.

نمایش «تفکر مرگ» در نمایشگاه چند رسانه‌ای گروهی در اصفهان

صبا اخوت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: نمایشگاه گروهی چهار هنرمند اصفهانی حول محور یکی از مفاهیم هستی شناسی به نام «مرگ و تفکر مرگ» به صورت چند رسانه‌ای برگزار شده است که ایده آن از من بود که با همکاری مهرداد امیری، آتنا ایران تاژ و پریسا شفیعی در سه بخش ویدیو آرت، موسیقی و نقاشی آن را برگزار کرده‌ایم.

وی افزود : این ویدیوآرت در واقع صحنه‌ای‌ است که از چهار قسمت ساخته شده و در آن دیالوگ‌هایی توسط هر چهار نفر ما گفته می‌شود که متن کلی و نوشته اولیه آن از خودم بود، اما هر یک از دوستان با نظر خودش به دیالوگ‌های بخش خودش رنگ و بوی شخصی داد و نگاه خودش را در بطن آنها گنجاند .

این هنرمند اصفهانی ادامه داد: دیالوگ‌ها در ابتدا روزمره به نظر می‌رسد، اما هر چه می‌گذرد، مخاطب متوجه می‌شود که هر یک از اعضا به صورت غیر مستقیم تفکرش درباره مرگ و نگاه شخصی‌اش را نسبت به این مسئله مطرح می‌کند.

وی بیان کرد: بخش موسیقی نمایشگاه کار انفرادی پریسا شفیعی است که به سبک مینی مال اجرا کرده و بخش نقاشی هم کار انفرادی من است که 10 اثر در سبک اکسپرسیونیسم و با تکنیک آب مرکب و مداد رنگی در چالش زنی با مفهوم مرگ به نمایش در آورده‌ام.

اخوت اضافه کرد: در این آثار که بعد روایی آنها بسیار قوی است از سه عنصر زن به عنوان نماد انسانیت و لطافت، پروانه به دلیل ماهیت دگردیسی و تغییری که دارد و اتو به عنوان نماد مرگ استفاده شده که به صورت سریالی در این 10 اثر روایتی از مرگ را بازگو می‌کند.

وی تصریح کرد: از آنجایی که مرگ در زندگی کاربرد مهمی دارد و به زندگی انسان شکل دیگری می‌دهد، از اتو به عنوان نماد آن استفاده کردم، چرا که اتو با گرمی خودش شکل جدید به پارچه می‌دهد و از اتوی قدیمی بهره گرفتم تا ریشه‌ای بودن تفکر مرگ را نشان بدهم که از بین 10 اثر خودم کار آخر که روایت را می‌بندد و علاوه بر اینکه حرف پررنگ‌تری می‌زند، ترکیب بندی و بیانگری بهتری هم دارد، را بیشتر دوست دارم.

این هنرمند اصفهانی گفت: پیش از این در چهار نمایشگاه گروهی و سه نمایشگاه انفرادی شرکت کرده‌ام که این نمایشگاه که از شش ماه پیش کار روی آن را آغاز کردیم، در واقع هم چهارمین انفرادی و هم پنجمین نمایشگاه گروهی من محسوب می‌شود.

وی در پایان تأکید کرد: در این نمایشگاه تلاش کردیم با جسارت از مفهومی سخن بگوییم که با وجود عجین بودنش با زندگی کمی مهجور مانده و همواره اجتنابی نسبت به آن وجود داشته است و همچنین اهمیت کار گروهی و نتیجه آن را در تمامی حرفه‌ها و مقاطع مختلف نشان بدهیم.

انتهای پیام/2301/صا30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول