اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف فرهنگ‌سازی نماز در ایام نوروز

نمایشگاه «زائران خدا» در مسجد مقدس جمکران برپا می‌شود

خبرگزاری فارس: نمایشگاه «زائران خدا» با موضوع فرهنگ‌سازی نماز در ایام نوروز در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.

نمایشگاه «زائران خدا» در مسجد مقدس جمکران برپا می‌شود

حجت‌الاسلام مرتضی وافی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن اعلام خبر برگزاری نمایشگاه زائران خدا به تبیین بخش‌های آن پرداخت و گفت: نمایشگاه زائران خدا با موضوع نماز و فرهنگ‌سازی پیرامون این واجب الهی، سال گذشته در حرم حضرت معصومه(سلام الله علیها)، حرم امام رضا(علیه السلام)، اجلاس سراسری نماز و چندین همایش استانی دیگر برگزار شده و امسال نیز در مسجد مقدس جمکران برپا می‌شود.

وی ادامه داد: این نمایشگاه بر اساس آیات، روایات و سیره معصومین(ع) به صورت تابلوهای هنری و در قالب کارهای معرق، منبت، کار با آینه، خوشنویسی و... طراحی شده است.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران به غرفه‌های اصلی نمایشگاه اشاره کرد و گفت: نمایشگاه زائران خدا از غرفه‌های متعددی همچون آشنایی با صفات، قدرت، اراده و حاکمیت خدا، آشنایی با برکات، زیبایی‌ها و آثار فردی و اجتماعی نماز، معرفی مسجد به عنوان خانه‌ خدا و ترویج نماز جماعت و نماز اول وقت تشکیل شده است.

وافی در توضیح بخش‌های جانبی نمایشگاه اظهار داشت: با توجه به تلاقی ایام نوروز با سالروز شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) غرفه‌های فرهنگ فاطمی بر اساس ابعاد شخصیتی ایشان با موضوع زوایای تربیتی، عرفانی و نگاه معصومین به حضرت زهرا(سلام الله علیها) و همچنین حجاب و عفاف خواهیم داشت.

وی از برگزاری جلسات پرسش و پاسخ و مشاوره، مسابقه‌ حفظ حدیث، مسابقه‌ تابلوخوانی و برنامه‌های جانبی دیگر از جمله پرده‌خوانی، ایستگاه نقاشی کودکان و بخش امواج معرفت در این نمایشگاه خبر داد و خاطرنشان کرد: واحدهای مسجد مقدس جمکران تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند تا در نوروز 92 بهترین خدمات را به زائران و مجاوران شهر مقدس قم و مسجد مقدس جمکران ارائه کنند.

گفتنی است نمایشگاه زائران خدا از 29 اسفند تا 16 فروردین از ساعت 9 تا 22 در درب شماره یک مسجد مقدس جمکران برپا است.

انتهای پیام/78009/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول