اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار

اصالت البسه زنان شهر سوخته زابل با قدمت 5200 ساله به نمایش گذاشته شد

خبرگزاری فارس: مدیر موزه مردم شناسی سیستان گفت: برای نخستین بار، اصالت البسه زنان شهر سوخته با قدمت 5 هزار و 200 ساله در معرض نمایش گذاشته شد.

اصالت البسه زنان شهر سوخته زابل با قدمت 5200 ساله به نمایش گذاشته شد

فاطمه شهرکی امروز در حاشیه مراسم افتتاح جشنواره ملی نوروزی «صدای بهار» در شهر سوخته زابل به خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: این نخستین جشنواره ملی صدای بهار شهر سوخته است که به منظور آماده‌سازی این شهر برای ثبت در فهرست آثار جهانی برگزار شده است.

وی افزود: یکی از شاخصه‌های این جشنواره به جز آمدن مسئولان کشوری، برای نخستین‌بار اصالت البسه زنان شهر سوخته زابل به قدمت 5 هزار و 200 سال به نمایش و معرض دید عموم قرار گرفته است.

طراح لباس شهر سوخته جشنواره ملی صدای بهار بیان کرد: همچنین برای نخستین بار، نام‌آوران و دلاوران سیستان همچون یعقوب لیث صفاری، فرخی سیستانی، ابوسعید سجزی و دیگر نام‌آوران قرون‌های مختلف سرزمین کهن سیستان به‌طور کامل با اجرای نمایشنامه معرفی می‌شوند.

شهرکی گفت: از برنامه‌های جنبی این جشنواره می‌توان به گروه‌های موسیقی محلی استان و نیز غرفه‌هایی از صنایع دستی و آثار و فرهنگ میراث استان اشاره کرد که در تاریخ بی‌نظیر است.

انتهای پیام/75003/ق10/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول