اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت کشتی سبزوار:

کشتی سبزوار در چند سال اخیر متحول شده است

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت کشتی سبزوار گفت: از سال 1386 تاکنون کشتی سبزوار متحول شده به‌ طوری ‌که شاهد پیشرفت این ورزش در دهه اخیر هستیم.

کشتی سبزوار در چند سال اخیر متحول شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد،اسحاق الهی‌فر عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از سال 1386 تاکنون کشتی سبزوار متحول شده به طوری‌که شاهد پیشرفت این ورزش در دهه اخیر هستیم.

الهی‌فر با اشاره به تاریخ شکل‌گیری هیئت کشتی در سبزوار افزود: سبزوار بعد از انقلاب اسلامی ایران دارای هیئت کشتی است اما متاسفانه در آن دوران به این ورزش به عنوان یک رشته نرمشی نگاه می‌شد.

 رئیس هیئت کشتی سبزوار خاطرنشان کرد: با تغییر وضعیت در کادر مدیریت هیئت کشتی و حرکت به سمت کشتی حرفه‌ای، سبب شد تا امروز شاهد موفقیت‌هایی در این عرصه از ورزش سبزوار باشیم.

وی با اشاره به حضور اقشار مختلف مردم در این ورزش گفت: بیشترین قشری که به سمت ورزش کشتی می‌آیند اقشار کم در آمد و زحمتکش جامعه هستند که روحیه پهلوانی را حفظ می‌کنند.

عضو کمیته داوران خراسان‌رضوی با بیان اینکه ورزش کشتی را باید از پایه شروع کرد، افزود: زمانی آینده کشتی برای ما روشن است که این ورزش را به صورت جدی از پایه شروع کنیم و تمام برنامه‌ریزی‌ها را روی سنین نونهال و نوجوان بگذاریم تا بتوانیم حداقل برای 10 سال آینده کشتی را در رده جوانان و بزرگسالان تضمین کنیم.

وی ادامه داد: ایجاد انگیزه مناسب برای نسل آینده و ایجاد روحیه پهلوانی در کنار قهرمانان المپیک که در غالب تیم‌های کشتی به سبزوار می‌آیند و تمرین در کنار آنها، مهم‌ترین عاملی است که سبب علاقه نسل جوان به این ورزش می‌شود. 

الهی‌فر با اشاره به آزاد کردن شهریه در باشگاه‌های کشتی سبزوار گفت: این امر سبب می‌شود تا اقشار کم‌درآمد با دغدغه خاطر کمتری رو به این ورزش بیاورند و ما هم با خاطری آسوده اقدام به آموزش فراگیران و هنرآموزان این رشته می‌کنیم.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از 600 تن در هفت شیفت در دو سالن کشتی شهر در حال فعالیت هستند که چهار شیفت آن به نونهالان و نوجوانان اختصاص دارد.

الهی‌فر با اشاره به ظرفیت‌های بالای شهرستان در برگزاری مسابقات کشتی و آموزش این رشته مهم ورزشی گفت: متاسفانه تعداد سالن‌های کشتی در سبزوار بسیار کم است و ما نیاز به حداقل سه سالن دیگر در نقاط مختلف شهر داریم.

وی ادامه داد: تمام صاحب نظران این رشته ورزشی معتقد هستند که سبزوار در میزبانی مسابقات کشتی بهتر از فدراسیون عمل کرده است.

داور ممتاز ملی کشتی با اشاره به برگزاری کلاس‌های مختلف در سبزوار خاطرنشان کرد: کلاس داوری استاچ در سال‌های 1386 و 1390 که در سال 90 اکبر تهماسبی رئیس اسبق کمیته داوران کشتی و دارنده سوت طلایی جهان حضور داشت، اما بزرگ‌ترین مشکل ما به روز نبودن اطلاعات مربیان است.

وی یادآور شد: متاسفانه از 10 مربی کشتی در سبزوار فقط دو مربی دارای کارت مربیگری و مجوز هستند.

رئیس هیئت کشتی سبزوار بزرگ‌ترین آفت ورزش را نفاق و اختلاف بین ورزشکاران دانست و خاطرنشان کرد: به یاری خداوند در سبزوار تعامل بسیار خوبی در رشته کشتی بین اداره ورزش و جوانان و تربیت بدنی است که این همدلی سبب شده امکانات و دستاوردهای هردو برای هم باشد و همه از امکانات موجود بهره‌برداری کنند.

وی با اشاره به نبود همکاری هیئت کشتی استان در دادن منابع مالی به این هیئت گفت: هیچ هزینه‌ای به حساب هیئت کشتی سبزوار  واریز نشده است و این امر به خاطر سپرده شدن سالن‌های ورزشی اداره ورزش و جوانان به بخش خصوصی است که اگر این مشکل حل شود هیئت‌های ورزشی هم می‌توانند از منابع مالی بهره‌مند شوند.

الهی‌فر با اشاره به برگزاری مسابقات مختلف در سبزوار تصریح کرد: در طول سال 30 مسابقه مختلف در این شهرستان برگزار می‌شود که می‌توان به برگزاری مسابقات کشتی چوخه در خوشاب، برغمد، جوین و جغتای، جام پهلوانک‌ها در 18 بهمن ماه برای نخستین بار هم‌زمان با دهه مبارک فجر اشاره کرد.

انتهای پیام/70027/ق40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول