اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

کم‌کاری مسئولان دستگاه‌های خدمات‌رسان در نوروز پذیرفتنی نیست

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: کم‌کاری مسئولان دستگاه‌های خدمات‌رسان در نوروز پذیرفتنی نیست.

کم‌کاری مسئولان دستگاه‌های خدمات‌رسان در نوروز پذیرفتنی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، ظهر امروز جلسه شورای مدیریت بحران با ماهیت امدادرسانی و پشتیبانی با حضور معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل بحران استانداری، مدیرکل راه و شهرسازی، معاون صدا و سیما، رئیس اورژانس 115 و دیگر اعضای این شورا در سالن جلسات مدیریت بحران این استان برگزار شد.

کورش امیدی‌پور اظهار کرد: اگر شرایط عادی باشد و حادثه‌ای غیر مترقبه در سطح کشور و استان صورت نگیرد دستگاه‌های مربوطه در تمامی زمان‌ها باید آمادگی کامل برای مقابله با حوادث غیر مترقبه را داشته باشند و خدمات‌رسانی لازم را نیز ارائه دهند.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: با توجه به این‌که این استان از مناطق گردشگرپذیر و سرزمینی چهار فصل در جنوب کشور است و به دلیل تنوع اقلیدی و چهار فصل بودن آن و جاذبه‌های تفریحی، مذهبی و فرهنگی زیادی که دارد باعث افزایش گسترده مسافران به این استان هستیم که لازم است تمهیدات لازم برای استقبال از آن‌ها اندیشیده شود.

امیدی‌پور ادامه داد: با وجود گردشگرپذیر بودن استان در ایام تعطیلات نوروزی و دیگر ایام وظیفه دستگاه‌ها در خصوص نحوه خدمات‌رسانی و حضور به موقع در صورت بروز حادثه بسیار مهم و سنگین بوده از این رو باید آمادگی کامل برای استقبال و پذیرایی از مسافران در این ایام از سال را داشته باشند.

این مسئول عمرانی اذعان کرد: ماهیت حوادث قهری در سطح استان ایجاب می‌کند که دستگاه‌های اجرای ذی‌ربط به صورت آماده‌باش باشند و در صورت بروز حادثه در کمترین زمان ممکن نیز به صحنه وارد شوند و خدمات‌رسانی لازم را ارائه دهند.

وی وضعیت کهگیلویه و بویراحمد را از نظر توپوگرافی کوهستانی عنوان کرد و گفت: این استان با وجود این‌که در مسیر و محور استان‌های جنوبی واقع شده این امر خود باعث افزایش حجم ترافیک و تردد در سطح جاده‌های مواصلاتی می‌شود همچنین عبور کاروان راهیان نور از دیگر علل حجم ترافیک در سطح جاده‌های استان است.

امیدی‌پور خاطر نشان کرد: وجود عوامل موجود و افزایش بار ترافیکی نیز باعث بروز مشکلاتی در این خصوص است علاوه بر حوادث و سوانح جاده‌ای باید پیش‌بینی لازم جهت بارندگی، سیل و ... را با وجود پوشش جنگلی در سطح استان و بروز اتفاقات داشته باشیم.

این مسئول یادآور شد: دستگاه‌ها باید آمادگی لازم در بدترین حالت را پیش‌بینی کنند فلسفه کار مدیریت بحران آمادگی کامل برای بدترین سناریوهای مختلف حوادث و سوانح غیر مترقبه است.

امیدی‌پور در تاکید به دستگاه‌های خدمات‌رسان در سطح استان بیان داشت: مدیران دستگاه‌های خدمات‌رسان در ایام نوروز باید در سه رده جانشین مشخص کرده و به صورت دوره‌ای در این ایام در محل خدمت حضور یابند همچنین شماره تلفن و نحوه دسترسی به جانشین‌ها اعلام و در حالت آماده‌باش کامل باشند.

وی بیان داشت: صدا و سیمای استانی با توجه به شرایط به صورت مستمر با دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله پلیس‌راه، ستاد تسهیلات سفر، هواشناسی و ... به منظور اطلاع‌رسانی از آخرین اخبار، وضعیت، نحوه استقرار و خدمات‌دهی اطلاعات لازم را کسب کنند.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: به منظور خدمات‌رسانی سریع و مضاعف دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله آب، برق و گاز اکیپ‌های کشیک را مشخص و تعریف کرده تا در صورت مشکل به موقع رفع نقص شود.

امیدی‌پور بیان داشت: دستگاه‌ها بحث حوادث را جدی بگیرند و در بدترین شرایط ممکن آمادگی کامل داشته باشند و تعطیلات نوروزی باعث کم‌کاری یا کوتاهی در عمل نشود.

این مسئول تصریح کرد: با وجود این‌که از سوی ستاد مدیریت بحران کشور در ایام نوروز صورت می‌گیرد از این رو ضروری است دستگاه‌های متولی در این خصوص همت داشته باشند تا نمره ارزیابی استان نیز به نسبت گذشته افزایش یابد.

انتهای پیام/82011‌/ش40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول