اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سال‌جاری

49 میلیون تردد در محورهای خراسان شمالی ثبت شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان شمالی از ثبت 49 میلیون و 478 هزار و 160 تردد در محورهای این استان طی امسال توسط دستگاه‌های تردد شمار خبر داد.

49 میلیون تردد در محورهای خراسان شمالی ثبت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سعید سبحانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: 92 درصد از این خودروها سبک و بقیه خودروهای سنگین بوده که در محورهای استان تردد داشته‌اند.

وی همچنین میانگین سرعت تردد خودروهای شمارش شده را 77 کیلومتر در ساعت عنوان کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه در همین مدت 5 میلیون و 516 هزار و 808 دستگاه خودرو وارد خراسان شمالی شده‌اند، گفت: همچنین 5 میلیون و 664 هزار و 576 دستگاه خارج شده‌اند.

سبحانی میزان تخلفات به ثبت رسیده وسائط نقلیه شمارش شده را 13 درصد سرعت غیرمجاز، دو درصد سبقت غیرمجاز، 10 درصد عدم رعایت فاصله با خودروی جلویی عنوان کرد.

وی اظهار کرد: این تعداد تردد وسائط نقلیه توسط 28 دستگاه تردد شمار در سطح خراسان شمالی به ثبت رسیده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان شمالی با اشاره به اینکه 9 دستگاه نظارت تصویری در استان وجود دارد، گفت: 11 دوربین جدید نظارت تصویری هم خریداری شده است.

وی همچنین با بیان اینکه 6 دوربین ثبت تخلفات ثابت در محور بجنورد به فاروج در حال نصب است، افزود: برای خرید این دوربین‌ها 5 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

سبحانی با اشاره به اینکه 10 هزار و 984 ناوگان باری در استان وجود دارد اظهار کرد: همچنین 321 دستگاه اتوبوس، 654 دستگاه مینی‌بوس و 411 دستگاه سواری در استان مشغول خدمات رسانی به مردم هستند.

وی با اشاره به میانگین عمر ناوگان حمل و نقل عمومی در استان گفت: هم اکنون میانگین عمر ناوگان حمل و نقل باری، مینی‌بوس، اتوبوس و سواری در خراسان شمالی به ترتیب 4/15، 2/19، 1/11 ‬و 5 ‬سال است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان شمالی همچنین به ناوگان اسقاطی و فرسوده ناوگان حمل و نقل نیز اشاره کرد و افزود: یک‌هزار و 378 دستگاه کامیون 35 سال به بالا، 126 دستگاه مینی‌بوس 30 سال به بالا و 16 دستگاه اتوبوس 25 سال به بالا در سطح استان وجود دارد.

وی اظهار کرد: مجموع ناوگان فرسوده استان خراسان شمالی یک‌هزار و 490 دستگاه است.

سبحانی در بخش دیگری شمار مجتمع‌های خدمات رفاهی در محورهای استان را چهار مجتمع عنوان کرد و گفت: دو مجتمع نیز هم‌اکنون در استان در حال ساخت است.

انتهای پیام/63001/ح30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول