اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال محقق شد

کاهش 30 درصدی تلفات رانندگی در همدان

خبرگزاری فارس: فرمانده پلیس راهور استان همدان گفت: در سال جاری میزان تلفات رانندگی در همدان 30 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

کاهش 30 درصدی تلفات رانندگی در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسین طلایی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه استان همدان با بیان اینکه در وقوع تصادفات رانندگی در سال جاری نسبت به مشابه سال گذشته 30 درصد کاهش را شاهدیم، اظهار داشت: در سال 90 تعداد متوفیان تصادفات 125 نفر بوده که در سال 91 به تعداد 87 نفر کاهش یافته است.

وی ادامه داد: در سال 84 تعداد متوفیان حوادث رانندگی در داخل شهرهای استان 211 نفر بوده که با توجه به تعداد 87 نفر فوتی در سال 91 با کاهش 58 درصدی در این مدت مواجه شده است.

فرمانده پلیس راهور همدان در ادامه با اشاره به اینکه رعایت قانون مهم‌‌ترین عامل کاهش تصادفات است، افزود: در رعایت قانون راهنمایی و رانندگی توسط مردم سازمان‌های دیگری چون شهرداری و رسانه‌ها نقش بسزایی را ایفا کردند و با فرهنگسازی و آگاهی‌بخشی جامعه در کاهش تصادفات مؤثر بودند.

وی اضافه کرد: یکی از نهادهایی که نقش مؤثری را در کاهش تلفات رانندگی داشته، آموزش و پرورش است که با آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی در مدارس در بین همیاران پلیس رعایت قانون نهادینه شده و در آینده که این دانش‌آموزان بزرگ شوند قانون را خوب رعایت خواهند کرد.

طلایی در ادامه با بیان اینکه در آموزش و پرورش فرهنگ رعایت قانون با دو هدف به گفتمان تبدیل شده است، تصریح کرد: هدف اول این است که قانون در جامعه ماندگار شده و نظم حاکم شود و هدف دوم تذکر به والدین توسط همیاران جوان است که در بازدارندگی از تخلفات رانندگی مؤثر است.

وی ادامه داد: در سال جاری تاکنون میزان 20 درصد تخلفات رانندگی درون شهرهای استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

فرمانده پلیس راهور استان همدان در ادامه به تعداد تصادفات منجر به مرگ در سال جاری اشاره کرد و یادآور شد: در سال جاری تعداد 69 تصادف منجر به فوت در استان اتفاق افتاده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 17 فقره 19 درصد کاهش را نشان می‌دهد.  

وی اضافه کرد: در سال گذشته تعداد 2 هزار و سه فقره تصادف منجر به جرح داشتیم که در سال جاری به تعداد 2 هزار و 18 فقره با حدود یک درصد افزایش یافته است.

طلایی افزود: در سال گذشته تعداد 700 مورد تصادف خسارتی اتفاق افتاده که در سال جاری به 450 فقره کاهش یافته که میزان 36 درصد کاهش را نشان می‌دهد. 

وی ادامه داد: در سال 91 تعداد 2 هزار و 641 فقره تصادف اتفاق افتاده که هفت درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

فرمانده پلیس راهور استان همدان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه 50 درصد تلفات تصادفات رانندگی را در سال جاری عابرین پیاده به خود اختصاص داده، بیان داشت: میزان 27 درصد تلفات را راکبان و ترک‌نشینان موتورسیکلت، هشت درصد رانندگان و 15 درصد را سرنشینان وسایل نقلیه به خود اختصاص دادند.

وی ادامه داد: در سال جاری از تعداد 2 هزار و 390 تصادف منجر به جرح 35 درصد راکبان موتورسیکلت، 29 درصد عابران پیاده، 18 درصد رانندگان وسایل نقلیه و 18 درصد سرنشینان به خود اختصاص دادند.

طلایی در ادامه به بیشترین علل وقوع تصادفات اشاره کرد و گفت: 39 درصد وقوع تصادفات مربوط به عدم توجه به جلو، عدم رعایت حق تقدم 26 درصد و عدم توانایی کنترل وسیله نقلیه 10 درصد است.

وی در ادامه با بیان اینکه 91 درصد تصادفات موتورسیکلت‌ها منجر به جرح و مرگ می‌شود افزود: بیشترین تصادفات در بلوارهای شهر اتفاق افتاده که سرعت زیاد عامل آن است و بیشترین تصادفات در بلوار ارتش، امام، بهشت و آیت‌الله نجفی رخ داده است.

فرمانده پلیس راهور استان همدان در ادامه به میزان سواد رانندگان در تصادفات اشاره کرد و یادآور شد: 32 درصد رانندگانی که تصادف کردند دارای تحصیلات دیپلم، 25 درصد ابتدایی، 24 درصد سیکل تا دیپلم و 10 درصد لیسانس و بالاتر هستند و هر چقدر میزان تحصیلات افزایش می‌یابد در کاهش تصادفات مؤثر است. 

وی افزود: در سال گذشته تعداد یک هزار و 348 طرح عملیاتی برخورد با تخلفات رانندگی و اعمال قانون در سطح استان انجام شده است.

طلایی ادامه داد: تعداد سه تیم نامحسوس در شهر همدان و یک تیم در ملایر در طول سال فعالیت می‌کنند و در برخی از مواقع به دیگر شهرستان‌ها هم اعزام می‌شوند و خدمات ارائه می‌کنند. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به خدمات اداری ارائه شده در راهنمایی و رانندگی استان اشاره کرد و اذعان داشت: در سال جاری تعداد 49 هزار و 833 فقره گواهینامه جدیدالصدور، 45 هزار و 769 گواهینامه تعویض شده، 5 هزار و 670 گواهینامه المثنی و تعداد یک هزار و 706 گواهینامه ویژه کشاورزی صادر شده است.

فرمانده پلیس راهور همدان در ادامه با بیان اینکه در سال جاری تعداد 9 هزار و 116 دستگاه موتور سیکلت در استان شماره‌گذاری شده است، خاطرنشان کرد: تعداد 12 هزار و 262 دستگاه خودروی نو شماره‌گذاری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 48 درصد کاهش دارد.

وی ادامه داد: بیش از 78 درصد از جرایم بالای یک میلیون تومان را مردم پرداخت کردند و میزان 22 درصد باقیمانده هم تا پایان سال جاری پرداخت کنند و گرنه از تردد وسیله نقلیه آنها جلوگیری خواهد شد.

طلایی اضافه کرد: طرح نوروزی کنترل ترافیک در دو مرحله آغاز شده که مرحله اول از 19 تا 25 اسفند و مرحله دوم از 26 اسفند تا 17 فروردین انجام می‌شود و در مرحله اول بیشتر بر روی کنترل ترافیک قبل از عید و ایام خرید در داخل شهرها متمرکز شدیم.

وی در ادامه به اجرای طرح ترافیکی چهارشنبه آخر سال اشاره کرد و گفت: در چهارشبنه آخر سال از ساعت 18 محدودیت ترافیکی در بلوار ارم تا حد فاصل میدان قائم و استادان تا حد فاصل 30 متری سعیدیه تا ساعت 24 اعمال می‌شود.

فرمانده پلیس راهور همدان در پایان گفت: تعداد 281 هزار همیار پلیس در سطح استان آموزش‌دیده و با راهنمایی و رانندگی همکاری می‌کنند و در داخل شهرها تعداد 450 نفر نیروی انسانی، 41 دستگاه خودرو و تعداد 60 دستگاه موتورسیکلت اقدام به گشت‌زنی خواهند کرد.

انتهای پیام/89019/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول