اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمحال و بختیاری

گرداب بن آماده استقبال از مسافران نوروزی است

خبرگزاری فارس: مجتمع گردشگری گرداب بن قطب‌ گردشگری چهارمحال و بختیاری آماده استقبال از مسافران نوروزی است.

گرداب بن آماده استقبال از مسافران نوروزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، شهر بن در 25 کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری، شمالی‌ترین شهر استان محسوب می‎شود، این شهر در بین کوه سترگ جنگی سرافراز و آرام غنوده و مدال زرین شجاعت، رشادت و ایثار را بر گرد‌نش آویخته است.

در ضلع جنوبی شهر بن و ابتدای ورودی آن از سمت شهرکرد، نگاره‌ای آرمیده که نماد گردشگری شهر بن نام گرفته است.

آمیزه‌ای از زیبایی، طراوت و فرح که سرانگشتان زیبای خالق بی‌همتا آن را به غایت زیبایی و رامشگری در دامان پر از راز کوه سترگ افغان جای داده است.

چشمه‌سار زلال و بی‌پیرایه گرداب بن در کوهپایه کوه افغان بن دریاچه‌ای با وسعت تقریبی 38 هزار مترمربع و عمق متوسط 10 متر ایجاد کرده که همه روزه پذیرای گردشگران بسیاری از جای جای ایران اسلامی است.

علاقمندان به طبیعت در سایه‌سار مصفای باغ‌های انبوه و متراکمش می‌آسایند و جوان‌ترها در کوه سنگی و زیبایش به کوهنوردی می‌پردازند، آن طرف‌تر بساط ماهی‌گیری هم به راه است و گردشگرانی چند هم سوار بر قایق بر این امواج آرام، سبکبال و فارغ از آلام دنیا می‌آسایند تا زورق خیال را به دور‌دست‌های آرزو پرواز دهند.

این مجتمع گردشگری که در سال 89 از طرف هیئت دولت به عنوان منطقه نمونه گردشگری معرفی شد در فاصله 25 کیلومتری مرکز استان و در شهر بن قرار دارد و جاده دسترسی مناسب، نزدیکی به شهر و جایگاه سی.ان.جی و پمپ بنزین، برخورداری از امکانات رفاهی و کمپ قایق‌رانی از جمله مزیت‌های این کانون گردشگری است.

گرداب از سمت غرب به کوه لارک از شرق به شهر بن از جنوب به شهرکرد و وردنجان و از شمال به بابا پیر‌احمد و هوره و از سمت شمال غربی به سد زاینده‌رود منتهی می‌شود.

در بدو ورود به این شهر تندیس میرزا حبیب دستان بنی، بنیانگذار دستور زبان فارسی با صلابت خودنمایی می‎کند. میرزا حبیب که در دوره ناصرالدین شاه قاجار می‎زیسته دارای 32 اثر ارزشمند است که از این بین 16 اثر به چاپ جدید رسیده و در دسترس همگان قرار دارد و از آن جمله می‌توان به ترجمه میزانتروپ، حاجی بابا اصفهانی، دبستان سخن، برگ سبز، ترجمه ژیل بلاس و مفتاح الفلاح اشاره کرد.

طبق اطلاعاتی که در دسترس است در گذشته این محل چمن‌زاری بوده که مردم در آن به کشت گندم می‌پرداختند.

مجتمع تفریحی گرداب بن یکی از مراکز تفریحی و زیبای استان به شمار می‎رود که در مسیر رودخانه زاینده‌رود و زیارتگاه‌های سیدبهاالدین و بابا پیر احمد بن قرار گرفته و محل حضور و گذر بسیاری از مهمانان و مسافران است.

این مجموعه بی‌نظیر همه ساله پذیرای خیل عظیم گردشگران از اقصی نقاط ایران است.

انتهای پیام/68004/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول