اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی فارس:

استفاده از نگهبان محله در راستای کاهش جرم ضرورت دارد

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی فارس گفت: ‌افزایش احساس امنیت عمومی، کاهش وقوع جرم و ایجاد اشتغال از جمله فواید به کارگیری از نگهبان محله است.

استفاده از نگهبان محله در راستای کاهش جرم ضرورت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرماندهی انتظامی استان فارس، سیروس سجادیان اظهار داشت: پس از موافقت ستاد کل نیروهای مسلح، به وزارت کشور اجازه داده شد از طریق نیروی انتظامی نسبت به اعطای مجوز فعالیت به تشکیل موسسات غیردولتی خدمات حفاظتی و مراقبتی و واگذاری بخشی از خدمات انتظامی و حفاظتی به این موسسات با حفظ کنترل و نظارت دقیق بر اساس آیین‌نامه اجرائی که به پیشنهاد وزارت کشور و تایید ستاد کل نیروهای مسلح به تصویب شورای امنیت کشور می‌رسد اقدام کند.

وی اضافه کرد: از آنجا که مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف زندگی اجتماعی، اجتناب‌ناپذیر است، نیروی انتظامی به عنوان متولی نظم و امنیت می‌تواند از نیروهایی بالقوه مردمی در راستای ایجاد امنیت پایدار استفاده کند و این در حالی است که سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران نیز بر تحقق جامعه امن تاکید کرده است.

فرمانده انتظامی فارس گفت: طبق ماده 122 قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران بخشی از خدمات انتظامی و حفاظتی به موسسه‌های غیردولتی با حفظ و کنترل و نظارت دقیق پلیس و مدیریت بر نحوه فعالیت‌های آنان داده شده است.

سجادیان ادامه داد: پلیس با رویکرد پیشگیری از وقوع جرم طبق این قانون توسط شرکت‌های انتظام با نظارت پلیس از نگهبان محله در مجتمع‌های مسکونی، تجاری، صنعتی و ... استفاده می‌کند.

وی هدف از به‌کارگیری نگهبان محله را ارتقای ظرفیت و توان ناجا در پیشگیری از وقوع جرائم و ارائه خدمات انتظامی، حفاظتی و مراقبتی به مردم عنوان کرد و افزود: در راستای تقویت امنیت عمومی و پیشگیری از وقوع جرایم با بهره‌گیری از تجهیزات و فناوری‌های نوین و نیروی مردمی، جلب مشارکت مردم در بر قراری امنیت عمومی از نگهبان محله استفاده می‌شود.

فرمانده انتظامی فارس افزایش احساس امنیت در جامعه با گسترش حضور عوامل حفاظتی و انتظامی و بهره‌گیری از متخصصان و صاحب‌نظران باتجربه نیروهای مسلح و دستگاه‌های امنیتی، بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش غیردولتی در بخشی از امور اجرایی خدمات انتظامی و تسهیل و تسریع در ارائه خدمات اداری، انتظامی، حفاظتی و مراقبتی به مردم را از دیگر اهداف به‌کارگیری نگهبان محله عنوان کرد.

سجادیان اضافه کرد: ایجاد اشتغال،‌ افزایش احساس امنیت عمومی، کاهش وقوع جرم، ایجاد فرصت بیشتر به ناجا در خدمت‌رسانی به شهروندان در سایر امور و ... را از جمله فواید به‌کارگیری نگهبان محله دانست.

انتهای پیام/2448/غ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول