اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد

تصویب 10 طرح جامع شهری به همت شورایعالی معماری

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از تصویب نهایی طرح جامع و تفصیلی 10 شهر استان اردبیل در شورای عالی معماری در سال 91 خبر داد.

تصویب 10 طرح جامع شهری به همت شورایعالی معماری

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی حیدری صبح امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل اظهار داشت: از 12 طرح تفصیلی و جامع شهری طرح و بررسی شده شورای برنامه‌ریزی و مصوب در این شورا 10 مورد در جلسه شورای عالی معماری و شهرسازی مصوب و به شهرداری‌ها برای اجرا ابلاغ شده است.

وی افزود: در مجموع 590 مورد پرونده در کمیسیون ماده پنج در قالب 40 جلسه طرح و مصوب شده که اعضا با آن موافقت یا مخالفت کردند.

این مسئول بیان داشت: اعضا در قالب کمیته فنی نیز 690 مورد مصوبه را در قالب 55 جلسه اعم از ماده پنج و ماده 100 داشته‌اند.

حیدری از طرح 500 مورد پرونده در کمیسیون زیربنایی و شهرسازی خبر داد و گفت: در 24 جلسه همه این پرونده‌ها بررسی شده و با 70 درصد آنها موافقت شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان داشت: کمیته فنی 44 جلسه کارشناسی را با حضور 150 عضو برگزار کرده و پرونده‌های ارجاع شده مورد رسیدگی قرار گرفته است.

دبیر کمیسیون ماده پنج در پایان سخنان خود از عنایت استاندار و اعضای شورای برنامه‌ریزی برای در اولویت قرار گرفتن پرونده‌های کمیته کمیسیون زیربنایی و ماده پنج قدردانی کرد.

تهیه طرح آمایش آموزش عالی در برش پنج ساله

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این جلسه به برگزاری نشست‌هایی با حضور روسای دانشگاه‌های استان در قالب کارگروه آمایش آموزش عالی اشاره کرد و افزود: در این نشست‌ها طرح آمایش آموزش عالی استان در 150 صفحه و به صورت برش برنامه پنج ساله چشم‌انداز 1404 مشخص شده و معلوم است که در کدام رشته‌ها و تخصص‌ها دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان اردبیل حرکت و برنامه‌ریزی می‌کنند.

مسعود گنجی بیان داشت: در این 150 صفحه سعی شده هدف‌گذاری‌های درست و منطقی در نظر گرفته شود که امیدواریم این برنامه‌ریزی‌ها در سند توسعه اردبیل 94 نیز گنجانده شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز از واگذاری هفت مورد اراضی برای طرح‌های توسعه‌ای و اشتغالزا خبر داد.

عادل عبدایمانی اظهار داشت: این واگذاری‌ها با مصوبه کمیسیون تبصره چهار ماده یک انجام شده است.

این مسئول این واگذاری‌ها را شامل کارخانه دانه‌بندی شن و ماسه به تعداد چهار مورد و مرغداری گوشتی و تاسیسات گردشگری اعلام کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان داشت: اغلب این واگذاری اراضی در زمین‌های لم‌بزرع و فاقد ماهیت زراعی و باغی بوده است.

انتهای پیام/62001/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول