اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیه‌های آسمانی-15

درزی‌حرفه: طرح جامع نظام شخصیت زن تدوین شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج جامعه زنان استان سمنان گفت: باید با همکاری اندیشمندان حوزه و دانشگاه و با تکیه بر اصول و معارف ارزشمند اسلامی، طرح جامع نظام شخصیت زن در کشور تدوین شود.

درزی‌حرفه: طرح جامع نظام شخصیت زن تدوین شود

زهره درزی‌حرفه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمنان در آستانه برگزاری نخستین یادواره 13 زن شهید استان سمنان اظهار داشت: در میان انسان‌ها، شهدا فروزان‌ترین و روشن‌ترین مسیرها برای مشتاقان صلاح و رستگاری محسوب می‏شوند؛ در نتیجه تجلیل از شهدا به معنای بازخوانی مکتبی است که شهدا درس آموخته آن هستند.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان استان سمنان بیان داشت: در تاریخ پرفراز و نشیب اسلام و ایران که می‌نگریم، همواره با انسان‏هایی مواجه می‌شویم که حیات و مماتشان سرشار از عبرت و پند است و چراغ هدایت دیگران هستند و می‌توان گفت که اینان در اجتماع زیستند ولی در زمان ضرورت چنان عمل کردند که جاودان شدند.

درزی‏حرفه افزود: زنان شهید در شکل‌گیری انقلاب و دفاع مقدس نقش ارزنده‌ای داشتند و برگزاری یادواره شهدا فرصتی برای تبیین آن فراهم می‌آورد تا این نقش فرهنگ‌سازی و زنده نگه داشته شود.

وی تصریح کرد: در این برهه از تاریخ که تئوریسین‌های جهانی درصدد هستند تا نیمی از جمعیت عالم را ابزاری برای تنظیم رفتار و منش کل انسان‌ها قرار دهند، پیروان اسلام ناب محمدی (ص) نیز با معرفی زنان شهید، الگوهای مکتبی خود را نه تنها به زنان کشور بلکه به دنیا معرفی می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان استان سمنان بیان کرد: مرد و زن مسلمان نسبت به رسالت دفاع از ارزش‏های دینی و اسلامی، تبلیغ و دعوت به مفاهیم اصیل اسلام برابر هستند.

درزی‌حرفه افزود: زن و مرد در پرتو اسلام فروزان شدند و با ظهور اسلام، از ورطه جهل و ضلالت رهایی یافتند تا در کنار هم در راه حق و زندگانی متعالی و شرافت‏مندانه نورانیت یابند؛ بدین جهت بر عهده هر دو است که در راه اسلام و دفاع از معارف آن تلاش کنند.

زن در اسلام دارای کیانی مترقی و متعالی است

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان استان سمنان اظهار داشت: زن در اسلام دارای کیانی مترقی و متعالی است و هم‏چون مرد می‌تواند مراحل تعالی و تکامل خویش را بپیماید و اختلاف‌ها و تفاوت‌ها در برخی موارد بر اساس نیاز طبیعی، اقتضای فطری و تکوینی اوست.

درزی‏حرفه گفت: زنان بسیاری بوده و هستند که در گسترش فکر و نشر فرهنگ اسلامی و مفاهیم شریعت و بیان احکام تلاش چشمگیری داشتند؛ زنانی که اسلام را از منبع اصلی و سرچشمه فیاض دریافت کرده و در آن تدبر کرده و سپس آنچه را از زبان پیامبر اسلام (ص) آموختند، در جامعه گسترش دادند.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان استان سمنان با تأکید بر اینکه ارزنده‌ترین الگوی زنان و دختران ایرانی حضرت فاطمه زهرا (س) است، بیان داشت: حضرت زهرا (س) در مسیر دفاع از حریم ولایت به هر نحوی که لازم بود، به صحنه آمدند و در جامعه آن روز، رکن اساسی حمایت از ولایت محسوب می‌شدند.

درزی‌حرفه افزود: بصیرت فاطمی و عمل به وقت و به اندازه، زمان‌شناس بودن و تا پای جان از تلاش و حمایت از ولایت دست برنداشتن، مسیری است که فاطمه زهرا (س) پیمود و حرکت در این مسیر نیز برای زنان و مردان لازم است.

وی تصریح کرد: ضرورت تبعیت از الگوهای شایسته آن چنان اهمیت دارد که مولای عدل گستر ما، فاطمه (س) را اسوه نیکوی زندگانی خود معرفی می‌کند.

طرح جامع نظام شخصیت زن تدوین شود

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان استان سمنان اظهار داشت: اسوه‌پذیری از فاطمه (س) همان اسوه‌پذیری از رسول خداست و در عصر جدید نیز با توجه به تاکیدهای مکرر و از آنجایی که اصول مکتب و خط مشی اعتقادی و اخلاقی پیامبر (ص) و مومنان صالح مشترک است، اقتدا به سیره صالحان از آن جمله شهدا لازم و مسیر پیموده شده از سوی اولیای الهی همواره قابل اقتدا و تأسی است.

درزی‌حرفه گفت: باید با همکاری اندیشمندان حوزه و دانشگاه و پشتیبانی مسئولان و نهادهای متولی امور زنان، مسائل، نیازها و مشکلات زنان در جامعه به دقت بررسی و با تکیه بر اصول ارزشمند معارف اسلامی، طرح جامع نظام شخصیت زن و راهکارهای عملی در رسیدن به وضعیت مطلوب در زمینه مسائل زنان تدوین شود.

وی راهکار حل معضلات در حوزه زنان را آشنایی زنان کشور با تفکر صحیح اسلام درباره زن، بررسی نقاط ضعف قوانین کشور درباره زنان، اهتمام جدی در خصوص بهبود وضعیت قوانین و ‌بررسی مشکلات اجرایی زنان در عرصه خانواده و اجتماع عنوان کرد.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان استان سمنان افزود: ایران باید با حضور در مجامع بین‌المللی دستاوردهای ارزشمند خود در مسائل زنان را به خوبی به دنیا معرفی و تفاوت دیدگاه‌ها و عملکرد نظام اسلامی را برای دنیای غرب تبیین کرده و خود را به عنوان پرچمدار دفاع از شخصیت و مقام زن به جهان معرفی کند.

نخستین یادواره 13 شهید زن استان سمنان، سوم اسفند ماه 91 در سالن اجتماعات هلال احمر سمنان با سخنرانی فائزه عظیم‌زاده‏اردبیلی، استاد دانشگاه و معاون پژوهشی دانشگاه امام صادق (ع) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2249/و40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول