اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رؤسای جمهور ایران و پاکستان

عملیات اجرایی خط انتقال گاز ایران به پاکستان آغاز می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: عملیات اجرایی خط انتقال گاز ایران به پاکستان در منطقه صفر مرزی چابهار با حضور رؤسای جمهوری دو کشور ایران و پاکستان آغاز می‌شود.

عملیات اجرایی خط انتقال گاز ایران به پاکستان آغاز می‌شود

رجبعلی شیخ‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: عملیات اجرایی خط انتقال گاز ایران به پاکستان موسوم به خط لوله صلح امروز با حضور محمود احمدی‌نژاد و آصف‌علی زرداری، رؤسای جمهور ایران و پاکستان آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی احداث خط لوله گاز در داخل کشور به طول 900 کیلومتر از عسلویه به ایرانشهر انجام شده است و ادامه این خط در داخل خاک پاکستان به طول 800 کیلومتر و با قطر لوله 42 اینچ اجرا و تکمیل می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: با کلنگ‌زنی عملیات اجرایی خط انتقال گاز در خاک پاکستان، فصل جدیدی در انتقال انرژی از جمهوری اسلامی ایران به سایر کشورهای جهان رقم خواهد خورد.

وی بیان داشت: طبق قرارداد منعقده بین دو کشور ایران و پاکستان از سال 2014 مقرر شده، روزانه به میزان 21.5 متر مکعب گاز طبیعی توسط ایران به کشور پاکستان صادر شود.

شیخ‌زاده یادآور شد: عملیات کلنگ‌زنی این طرح امروز به صورت نمادین در منطقه صفر مرزی خاک ایران و پاکستان با حضور جمعی از مقامات کشوری و محلی هر دو کشور آغاز می‌شود.

وی عنوان کرد: اجرای طرح خط انتقال لوله صلح در زمینه مسائل امنیتی دو کشور نیز تأثیرات شگرف و مثبتی را به جای می‌‌گذارد و باعث می‌شود پایداری صلح و دوستی بین دو کشور قوام بیشتری یابد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مرزهای دو کشور از دیرباز محل صلح، امنیت و دوستی بوده است، افزود: آغاز عملیات اجرایی این طرح به تداوم صلح و امنیت منطقه کمک شایانی می‌کند.

وی گفت: انجام این طرح کلیدی علاوه بر توسعه مرزهای دو کشور در جهات مثبت، تأثیرات مهم اقتصادی، سیاسی و امنیتی هم به دنبال دارد.

انتهای پیام/75001/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول