اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‎رضوی خبر داد

آمادگی بیش از 19 هزار واحد اقامتی در مشهد آماده برای پذیرایی از مسافران

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‎رضوی گفت: 19 هزار و 500 واحد پذیرایی در سطح استان برای اقامت زائران و مسافران نوروزی آماده شده است.

آمادگی بیش از 19 هزار واحد اقامتی در مشهد آماده برای پذیرایی از مسافران

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد حسین فروزان مهر صبح امروز در مراسم آغاز مانور سراسری خدمت و اطلاع‌رسانی استان با اشاره به فرمایشات مقام عظمای ولایت در جمع مسوولان دستگاه‎های خدمت‌رسان به مسافران نوروزی، بر ضرورت توجه مسوولان دستگاه‎های اجرایی به تحقق منویات معظم‌له در خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به زائران بارگاه منور رضوی(ع) تاکید کرد.

وی اظهار کرد: همان گونه که مقام معظم رهبری فرموده‎اند، بی‌تردید خدمات و زحمات خادمان زائران امام رضا(ع) به ویژه در ایام تعطیلات نوروزی، در درگاه خداوند به مانند خیرات مورد عنایت قرار می‎گیرد.

رییس ستاد تسهیلات زائران خراسان‎رضوی با بیان اینکه خدمت‌رسانی و ارایه تسهیلات به زائران بر مبنای سه مولفه امنیت، استقرار و تردد صورت می‌گیرد، اظهار امیدواری کرد: با توجه به آمادگی کامل استان برای پذیرایی از خیل زائران امام رضا(ع)، این میزبانی به شایسته‎ترین نحو ممکن تحقق پذیرد.

فروزان‌مهر در ادامه، از آماده‌سازی 19 هزار و 500 واحد پذیرایی، شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمان‌پذیر، مدارس، حسینیه‎ها، منازل شخصی، زائرسراها، کمپ‎ها و سالن‌های ورزشی در سطح استان برای اقامت زائران و مسافران نوروزی خبر داد.

وی با اشاره به فعالیت اکیپ‎هایی ویژه در جهت نظارت بر حسن خدمت‌رسانی به زائران، عنوان کرد: در طول تعطیلات نوروزی و حضور زائران و مسافران 80 کارشناس با تخصص‎های مختلف به عنوان نمایندگان استاندار بر عملکرد معاونت‎های 12 گانه ستاد تسهیلات زائران خراسان‎رضوی نظارت و ارزیابی دارند.

فروزان‌مهر با اشاره به پیش‌بینی افزایش 10 الی 15 درصدی حضور زائران در استان طی تعطیلات نوروزی سال 92 در مشهد، گفت: با تلاش‎های صورت گرفته، شاهد افزایش 30 درصدی ظرفیت حمل و نقل زمینی، افزایش 20 درصدی حمل و نقل ریلی و افزایش 10 درصدی ظرفیت حمل و نقل هوایی هستیم.

استاندار خراسان‎رضوی با تاکید بر حرکت مسوولان در مسیر خواست مقام معظم رهبری مبنی ضرورت کاهش تلفات جاده‎ای در ایام نوروز، تصریح کرد: خوشبختانه استان موفق به کسب رتبه نخست کاهش تلفات جاده‎ای طی 11 ماهه نخست سال جاری در سطح کشور شده که ضرورت دارد با اتخاذ تدابیر لازم، از جمله استقرار نیروهای هلال احمر، راهدار، پلیس راه و دانشگاه علوم پزشکی در محورهای مواصلاتی استان، این جایگاه در نوروز 92 نیز حفظ شود.

وی همچنین از امضای قرارداد امداد هوایی در سطح خراسان‎رضوی و عملیاتی شدن آن در ایام نوروز خبر داد و اضافه کرد: طی این مدت، 145 تیم عادی، 32 تیم نامحسوس و 500 نیروی کمکی با استقرار در محورهای مواصلاتی، اجرای طرح ایمنی تردد در جاده‎های استان را بر عهده دارند.

فروزان‌مهر با اشاره به آغاز اجرای طرح زوج و فرد تردد خودروها در معابر منتهی به حرم مطهر رضوی(ع) از امروز، گفت: در جهت اجرای بهینه این طرح، 400 نفر پرسنل پلیس راهور و سازمان ترافیک شهرداری، در محدوده طرح به طور جدی به راهنمایی و اعمال قانون می‎پردازند، همچنین صدا و سیما نیز به طور مستمر در جهت اطلاع‌رسانی مسیرهای جایگزین به مردم اقدام می‌کند.

 مانور سراسری خدمت و اطلاع‌رسانی خراسان‎رضوی با هدف ارایه خدمات و اطلاعات موردنیاز به زائران بارگاه منور رضوی(ع) و با همکاری شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه، آموزش و پرورش، سازمان جهاد کشاورزی و نیروی انتظامی استان همزمان با حضور زائران و مسافران نوروزی در مشهد مقدس و استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/70005/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول