اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر:

مدیری که کار نمی‌کند باید استعفا دهد

خبرگزاری فارس: استاندار بوشهر با تاکید بر خدمت‌رسانی به مردم گفت: هر کس فکر می کند آخر عمر دولت است و نمی‌شود کاری کرد، استعفا دهد

مدیری که کار نمی‌کند باید استعفا دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، فریدون حسنوند صبح امروز در نشست شورای اداری استان بوشهر اظهار داشت: هر کس فکر می‎کند آخر عمر دولت است و نمی‎شود کاری کرد استعفا دهد، پول، فرصت و اختیار قانونی لازم هست و دلیلی برای توقف پروژه‌ها نیست و کارها باید انجام شود.

وی ادامه داد: تضییع حقوق ارباب رجوع و اجحاف در حق مردم، روی هم انباشته می‎شود و پایه‎های نظام و حکومت را سست می‎کند.

حسنوند بیان کرد: مسئولان و مدیران باید برخوردی مناسب با مراجعه‎کنندگان داشته باشند تا خللی در امور ایجاد نشود، مدیران باید بدانند ارباب رجوع برده ما نیست بلکه از ما جایگاهی برتر دارد و اداره کل ارزشیابی باید با بازرسی‎های نوبه‎ای و سرزده در بحث تکریم ارباب رجوع در دستگاه‎های اجرایی دقت بیشتری کند.

وی با تاکید نظارت بر عملکرد دستگاه‎های اجرایی افزود: نظارت و بازرسی یک اصل لازم برای سلامت اداری و هموار کردن روند ارایه خدمات در عرصه مدیریت و امور اجرایی است.

حسنوند تاکید کرد: نظارت و بازرسی به منظور پیشگیری از بروز خطاهای احتمالی، آموزش و تسهیل در انجام امور توسط قانون‌گذار، پیش بینی شده که در عرصه‎ها و بخش‎های مختلف باید اعمال شود و به منظور آگاهی‎بخشی هر چه بیشتر مسئولان در نشست‎های مختلف از حضور مدیران نظارتی بیشتر استفاده کنیم.

استاندار بوشهر با بیان اینکه باید از تخصص مدیران نظارتی برای رفع موانع بهره برد، یادآور شد: هر جا لازم است از طریق تعامل دوستانه و در جاهای دیگر به طور رسمی از تخصص و اطلاعات مدیران نظارتی استفاده شود.

وی ادامه داد: تعامل مدیران دستگاه‎های اجرایی با دستگاه نظارت و بازرسی باید دو طرفه و مستمر باشد و به همین منظور برگزاری کارگاه‎های آموزشی توسط دیوان محاسبات و سازمان بازرسی با هزینه استانداری در آغاز سال جدید ضروری است و همه دستگاه‎ها ملزم به شرکت در این کارگاه‎های یک روزه هستند.

حسنوند افزود: همه ما باید خود را ملزم به رعایت قانون کنیم و توقع داشته باشیم دستگاه‎های ناظر با ارشاد و گاهی با اغماض، به طوری که به قانون لطمه‎ای نزند ما را همراهی کنند و در روزهای پایانی سال هر جا که لازم است موافقتنامه‎ها اصلاح و تکالیف قانونی نیز رعایت شود.

وی اضافه کرد: مدیری که نمی‎تواند کار کند، برود به خانواده‎اش برسد بهتر است و اینگونه حق مردم، خانواده خود و مدیران دیگر را ضایع نمی‎کند، ما با کسی تعارف نداریم حتی اگر شب انتخابات احساس کنیم بخشدار یا فرمانداری سست عمل می‎کند برکنارش می‎کنیم و این مصداق نظارت مستمر است.

استاندار بوشهر گفت: برنامه پنج ساله استان بوشهر در حال بازنگری و تدوین است و معاونت برنامه‎ریزی استانداری با تشکیل کمیته تخصصی از ایده و پیشنهاد همه کسانی که می‎توانند برنامه‎ای متناسب با ظرفیت‎های استان و در راستای توسعه همه جانبه آن داشته باشند استفاده کند و این برنامه باید واقع بینانه باشد.

حسنوند با بیان اینکه نظم و انضباط کاری با حساسیت، مدنظر است، اظهار داشت: مدیران در سال جدید با عزم و اراده جدی برای ایجاد نظم و انضباط بیشتر و سرعت‎بخشی به پروژه‌ها همت کنند.

وی افزود: جدول زمانبندی انتخابات از ابتدای سال آینده تدوین شده است و وظیفه ما برگزاری انتخاباتی قانونی و سالم و صیانت از آرا مردم است و آبروی نظام در سلامت عملکرد ماست و باید آمادگی لازم را برای برگزاری انتخاباتی باشکوه داشته باشیم.

استاندار بوشهر در ارتباط با بودجه سال آینده گفت: احساس کردیم در بودجه سال 92 اشکالات زیادی وجود داشت و خیلی از تکالیف قانونی، پیش بینی نشده بود و پروژه‎ها باید اولویت‎بندی و مطالبات واقعی مردم در همه بخش‎ها در نظر گرفته شود و وظیفه داریم در برخی موضوعات که مغفول مانده اولویت‎ها را ببینیم.

حسنوند گفت: مسئولیت، پشت میزنشینی نیست و باید نگاهمان را به بودجه‎ها عوض کنیم و واقعی و منطقی در همه بخش‎ها کار کنیم و اعتبارات دستگاه‎هایی که مدیران آنها در جذب کوتاهی می‏کنند، حذف می‏شود.

وی افزود: بانک‎های استان در یکی دو هفته اخیر زحمت زیادی کشیدند و در پرداخت تسهیلات رتبه استان را از 30 به 7 ارتقا دادند.

انتهای پیام/66007/ط30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول