اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در گفت‌وگو با فارس خبر داد

مدارس طرح اسکان اطراف حرم تعطیل شدند/400 مدرسه آماده میزبانی از مسافران

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: با توجه به اینکه برخی فرهنگیان سفرهای نوروزی خود را زودتر آغاز می‌کنند، 20 مدرسه اطراف حرم حضرت معصومه(س) تعطیل شدند.

مدارس طرح اسکان اطراف حرم تعطیل شدند/400 مدرسه آماده میزبانی از مسافران

محمدحسین امین جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، در خصوص اینکه مدارس تا چه زمانی فعالیت خواهند داشت، اظهار کرد: 20 مدرسه ویژه طرح اسکان نوروزی از امروز تعطیل شده‌اند.

وی تصریح کرد: این 20 مدرسه در اطراف حرم حضرت معصومه(س) قرار داشته و با توجه به اینکه برخی فرهنگیان سفرهای نوروزی خود را زودتر آغاز می‌کنند، این مدارس برای اسکان آنها پیش بینی شد.

*مدارس تا 28 اسفند دایر خواهند بود

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اینکه 400 مدرسه نوروز 92 در طرح اسکان فرهنگیان قرار گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: مدرسه‌هایی که در طرح اسکان هستند، اجازه دارند به دلیل جمع آوری صندلی‌ها و نیمکت‌های مدارس تعطیل کنند اما مدیران مدارسی که در طرح اسکان قرار ندارند موظف هستند تا 28 اسفند ماه کلاس‌ها را دایر کنند.

*آغاز کلاس‌ها از 14 فروردین سال آینده

امین جعفری همچنین در خصوص اینکه آغاز کلاس‌ها در سال آینده به چه شکل خواهد بود گفت: تمام مدارس استان از روز 14 فروردین ماه موظف هستند تا کلاس‌ها را آغاز کنند و دبیران و دانش آموزان باید در کلاس‌ها حضور داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه به طور میانگین 4 هزار کلاس برای اسکان نوروزی فرهنگیان پیش بینی شده است، اضافه کرد: البته به همراه سالن‌های ورزشی و نمازخانه‌ها حدود 25 هزار نفر  پذیرش همزمان داریم.

*غیر فرهنگیان هم می‌توانند از طرح اسکان نوروزی استفاده کنند

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در خصوص اینکه آیا فقط فرهنگیان می‌توانند از طرح اسکان نوروزی بهره مند شوند، اظهار کرد: افرادی هم که مرتبط با آموزش و پرورش نیستند، می‌توانند ثبت نام کنند و از طرح اسکان نوروزی فرهنگیان استفاده کنند.

امین جعفری همچنین در خصوص کیفیت امکانات رفاهی مدارس اسکان تصریح کرد: مدارس طرح اسکان به ترتیب کیفیت به درجه‌های یک، دو و سه درجه بندی شده‌اند.

وی تصریح کرد: کلاس‌های درجه یک از امکانات بهتری نظیر یخچال و تلویزیون بهره‌مند هستند.

*رشد 23 درصدی اسکان زائران در سال گذشته

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم خاطرنشان کرد: 300 هزار نفر در قالب 64 هزار خانوار سال گذشته در مدارس استان اسکان پیدا کردند.

امین جعفری از افزایش 23 درصدی اسکان زائران در سال گذشته خبر داد و افزود: پیش‌بینی افزایش تعداد زائران در نظر گرفته شده و بر همین اساس افزایش امکانات صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/78008/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول