اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور:

مبتلایان به سندرم متابولیک همزمان دچار فشار خون، دیابت و چاقی می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیشابور گفت: سندرم متابولیک نوعی بیماری است که فرد بیمار همزمان دچار مشکلات فشار خون، دیابت و چاقی می‌شود.

مبتلایان به سندرم متابولیک همزمان دچار فشار خون، دیابت و چاقی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، سیدکاظم فرهمند صبح امروز در مراسم اختتامیه همایش علمی بین‌المللی جنبه‌های مولکولی سندرم متابولیک در تالار تشریفات نیشابور، اظهار داشت: هدف از برگزاری اختتامیه این همایش، ایجاد فرصت برای ارتقای دانشکده پزشکی نیشابور و اتصال به دانشگاه‌های بزرگ دنیا است.

فرهمند افزود: سندرم متابولیک نوعی بیماری است که فرد بیمار همزمان دچار مشکلات فشار خون، دیابت و چاقی می‌شود.

وی با اشاره به حضور دانشمندانی از کشورهای آمریکا، انگلیس، اسکاتلند، آلمان، دانمارک، ایتالیا، نیجریه و سری‌لانکا، اظهار داشت: در این همایش که توسط جهاد دانشگاهی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مدت سه روز در مشهد و مراسم پایانی آن در نیشابور برگزار شد، دانشمندان ایرانی و خارجی اطلاعات خود را عرضه کردند و پزشکان دیگر در کارگاه آموزشی شرکت کردند.

مجید غیور مبرهن، رئیس جهاددانشگاهی مشهد نیز در ادامه این مراسم اظهار داشت: دانشجویان فرصت‌ها را مغتنم شمرده و از این رویداد برای گسترش پژوهش‌ها و روابط علمی بین دانشگاه‌ها و فرصت‌های تحصیلات عالی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه در بسیاری از همایش‌ها تعداد دانشجویان در ابتدای برگزاری و پایان آن تفاوت زیادی دارد، افزود: اما در این همایش، همه دانشجویان و استادان حاضر فعالانه در همه ساعات حضور داشتند و این نشان‌دهنده موفقیت این همایش و علاقه حاضران به موضوعات مطرح شده است.

در این مراسم از پروفسور آنجل آزی، رئیس انجمن بین‌المللی بیوشیمی و بیولوژی مولکولی مستقر در آمریکا و پروفسور جان اسپیک من، پروفسور گوردون هنس، پروفسور مارتین اوبین و پزشکان ایرانی مقیم آمریکا پروفسور محسن میدانی و پروفسور سیمین میدانی و دکتر غیور مبرهن رئیس جهاد دانشگاهی خراسان رضوی تقدیر شد.

انتهای پیام/70005/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول